Monday, August 31, 2015

Salam kemerdekaan Malaysia!!!

Assalamualaikum semua.

Selamat pagi. Di kesempatan ini, ruby ingin mengucapkan Selamat Hari Merdeka buat semua rakyat Malaysia. Siapa ada pergi tengok perarakan pagi tadi? Mesti best kan. Macam2 ada.

Alhamdulillah,
Dah 58 tahun kita merdeka. Bebas hidup di bumi sendiri. Nikmat yg di beri oleHNya. Syukur sesangat.

Tema tahun ni #SEHATISEJIWA.
Mari kita sama2 kekalkan keharmonian & ketenteraman negara kita sendiri. berdoa agar sentiasa di bwh lindungan juga rahmat dari NYA. Aamiin.

SALAM KEMERDEKAAN. ayuh kibarkan jalur gemilang!!

GIVE AWAY 1.0 BY ENA

http://www.aeinnamusa.com/2015/08/giveaway-1.0-by-ena.html?m=1


ASSALAMUALAIKUM semua, sihat ke??

Jom pakat join give away dari akak kita sorang ni sempena ulang tahun perkahwinan beliau yg ke 5.

hadiah di berikan kepada 10 orang pemenang bertuah dan apa hadiah utama??
 di rahsiakan. hehehe.

semoga kak ena bahagia bersama family tersayang. di murahkan rezeki hendaknya. dan di permudahkan proses menyambut kelahiran bayi baru nanti ya. aamiin.


*untuk lebih details sila KLIK BANNER di atas okeh


Sunday, August 30, 2015

Resepi Masakan Kelantan

MEE CELUP KELATE MARI


Bahan-Bahan:
mee kuning/bihun/kuew tiew
lobak jeruk
ikan bilis goreng
kangkung
kacang tanah tumbuk
garam
gula
perasa
limau nipis
bawang putih (ditumbuk dan digoreng)
bahan-bahan sup :
perut lembu
daging lembu
rempah sup
Cara:
terlebih dahulu sediakan sup. Rebus perut dan daging hingga empuk. Rebus bersama rempah sup (bunjut).
Cara-cara menyediakan mee celup :
ambik mee kuning dan kangkung celupkan ke dalam kuah sup. Lepastu masukkan dalam mangkuk dan curahkan kuah sup tadi (panas)serta tambahkan kacang tumbuk, ikan bilis goreng, bawang putih goreng, lobak jeruk, perasa (garam,gula dan serbuk perasa), daun bawang dan perahkan sedikit limau nipis. Sedia dihidangkan.
Selamat mencuba!!!

Friday, August 28, 2015

STESEN POSITIF oleh DR Fadzilah Kamsah

cuci otak,
kawal minda,
ubah tanggapan.
 


1. Bila berfikiran negatif, 
kita mudah sakit, penat, stress & tak bertenaga
Tapi bila berfikiran positif,
Kehidupan kita akan berubah menjadi lebih baik
Jadi fikir & sebut yg baik2 je. Sebab ia akan menjadi doa buat kita. Allah swt bertindak mengikut sangkaan hambaNya.
2. Bersihkan hati. Buang rasa benci, marah atau dendam. Hati yg +ve mudah menarik hidayah Allah swt.
Hati yg kotor mudah buat kita jatuh sakit.
3. Doa setiap solat harian agar di beri fikiran yg sihat & tingkah laku yg baik serta berjumpa dgn org2 yg +ve.
4. Melayan org sekeliling sama ada keluarga / kwn2 / jiran dgn penuh perasaan & ksh syg. Otak akan terangsang utk jd org yg +ve.
5. Lihat sesuatu cabaran / ujian dari sudut yg +ve. Selagi hidup kita akan diduga, Allah swt tahu kemampuan hambaNya.
Allah beri dugaan, ilham, tenaga & penyelasaian. Doa, sabar, usaha & tawakal.
6. buang cas2 -ve, otak akan senang menyerap cas yg +ve. Jika cwn penuh dgn lumpur, mcm mana air yg bersih nk masuk.
7. Sebarkan kebaikan org lain . Contoh Jiran aku baik la. Selalu senyum. Bknnya selalu umpat/keji/fitnah.
8. Bergaul dgn semua org tanpa pilih bulu. Jgn sombong. Tapi berdoa agar di pertemukan dgn org2 positif. Yg negatif kita tinggalkan.
9. Betulkan pemakanan kita. Diet yg sihat & halal menjana pemikiran yg baik. Buat aktiviti seperti jogging.
10. Elakkan bandingkan diri dgn org Lain. Setiap org ada kelemahan & kelebihan.
11. Lupakan perkara lalu yg boleh lemahkan semangat kita. Tapi fokus pada hari ni utk hidup yg bahagia.
Bila kita sentiasa +ve, bdn akan mengeluarkan hormon endorfin utk buat kita rasa ceria.
So anda pilih yg mana?
‪#‎tv3

Thursday, August 27, 2015

POPIA NESTUM buat anak2 ku

Walaupun musim raya da habis, anak-anakku masih requst kt mak dia org utk buat Popia nestum. buat kunyah2 katanya. Layankan jelah. Bukan susah pun, Gulung, Gunting, Goreng & Golek!! Kaedah 4G. Hehehe. Sekejap je buatnya. Sekejap jugak lah kang habis nanti.

BAHAN-BAHAN;
sebungkus kulit popia(Dlm 50kpg)
nestum yg di kisar
Gula yg di kisar

Guna apa yg ada je kt dapur tu ha. Siapa nk tambah horlick ke, susu tepung ke atau nk buat versi sambal pun boleh. masin, manis ke apa kan. Apa2 jela yg serasi ngan tekak masing2 tu ya.
Tengok, khusyuk sungguh makan popia nestum sambil pegang tab. Sampai maknya ambil gambar pun xsedar ya. Huhuhu.


Boleh lah sebalang besar + sebalang kecik tu. Hehehe. Selamat mencuba!!
Mak, isya nk jugak. Eh tetiba lak si kecik ni. Mulut duk terkumat kamit tgk kita org mkn. Hehe.

KEPUTIHAN MENGHANTUI?? atasi dengan ALFAFA COMPLEX


Rimas kan bila keputihan menyerang. rasa tak selesa pun ada, apa tah lagi kalau dah sampai tahap gatal2.. betul tak? bagi yg dah berkahwin, masalah keputihan ini sedikit sebyk akan mengganggu hubungan intim. buat si gadis2 pula tidak terkecuali jugak .

keputihan merupakan lendiran atau cairan yg keluar dari faraj seseorang wanita. ia terjadi oleh 2 faktor
»» fisiologis

  • perubahan hormon,stress,keletihan,kehamilan
  • cecair ni berwarna jernih,tidak berbau dan tidak gatal
»»patologis
  • kesan pengambilan jamu,bakteria,kulat
  • cecair ini gatal,berwarna dan berbau
atasi masalah kewanitaan anda dgn ALFAFA COMPLEX

  • merawat masalah keputihan
  • mengatasi bau yg tidak enak
  • mencegah faraj berair




TESTIMONI ALFAFA COMPLEX
berjaya atasi masalah keputihan kronik

sebarang pertanyaan atau pesanan, boleh hubungi saya;

SMS WA 0166696703/ruby
FB :  Rubiah Kadir
COD : puchong


Tuesday, August 25, 2015

OMEGA GUARD SHAKLEE ; utk anak cerdik

OMEGA GUARD ANAK CERDIK

Ibu2 perasan x masa beli susu tepung,
X kiralah utk bayi atau kanak2 mesti ada sumber DHA kan. 

Tahu x, DHA ni sgt penting bg PERKEMBANGAN OTAK & MINDA anak2 kita.

tapi cukup ke kalau hanya bergantung harap pada susu tepung semata-mata?

tapi cukup ke jika bergantung harap pd susu tepung semata-mata??Saya ada caranya,OMEGA GUARD SHAKLEE
merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yg mengandungi ;


  • 330mg omega 3
  • 180mg EPA
  • 120mg DHA
bagi setiap kapsul.

BERIKAN YG TERBAIK UTK ANAK ANDA!!

Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran) seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi RUBY untuk pendaftaran.

utk sebarang pertanyaan atau pesanan,

sms WA 0166696703/ruby
COD: Puchong

GASTRIK & PEDIH ULU HATI~SET GASTRIK Shaklee boleh membantu!

assalamualaikum ..siapa kt sini yg kerap kena gastrik?? sakit, pedih & perit jer kan rasanya. mesti mood ke laut. yg lagi parah, bila terbaring x boleh buat kerja apa dah. 

Secara semula jadi, sel perut kita menghasilkan asid hidroklorik (dengan pH 1 hingga pH 2) yang berfungsi mencerna makanan.
Asid ini kuat dan jika terkena tangan, kulit akan terkakis
Sel perut menghasilkan lapisan mukosa (lapisan pertahanan) sebagai pelindung daripada kesan asid hidroklorik
Pengeluaran atau rembesan asid hidroklorik berlaku apabila ada makanan untuk memulakan proses pencernaan.
gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan kekuatan lapisan pertahanan (menjadi lemah)
Jika lapisan pertahanan ini menjadi lemah, ulser berlaku kerana asid hidroklorik boleh sampai ke sel dan menyebabkan keradangan.



kalau di biarkan, makin melarat pulak jadiknya. nanti hilanglah nikmat hidup, kalau duk asyik tahan sakit ye tak??? hehehe.
SET GASTRIK SHAKLEE mungkin boleh membantu anda2 di luar sana. 



Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran) seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi RUBY untuk pendaftaran.

untuk pertanyaan atau pesanan hubungi saya;
SMS WA 0166696703/ruby
COD : Puchong & sekitarnya

Saturday, August 22, 2015

USUS KOTOR PUNCA PENYAKIT~ jom cuci dengan herblax Shaklee!!


Assalamualaikum semua. 
Hai.. selamat hujung minggu. Hari ni ruby nk cerita pasal USUS. Semua mesti tahu kan. Segala apa yg kita makan akan di proses melalui perut dan pergi bertapa pulak kt usus. Hehehe. Kita selalu sibuk duk monitor kulit muka je. risau bukan main kalau jerawat naik, nampak kusam ke, x licin x gebu, berbintik bagai kan.

Tapi USUS kita??? ada amik kisah x.
Kita boleh tahu ke,
dah banyak mana toksin, dah banyak mana kerak, dah banyak mana termendap dengn parasit??

Kesian usus kita. Punca byk PENYAKIT dtgnya dari usus yang kurang sihat &  kotor. Apa yg kita makan pun, zat2 nutrisi SEGAN nk serap tau!!
Kalau macam tu, badan nk dpt nutrisi secukupnya cam mana eh. Fikirkan.
Saya cadangkan amalkan pengambilan HERBLAX SHAKLEE  secara berkala untuk mencuci usus. Bertindak sebagai AGEN DETOKS.




" USUS BEBAS TOKSIN, KESIHATAN BERTAMBAH BAIK "

sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi saya ;



SMS WA 0166696703/ruby
COD : PUCHONG

Pengedar Shaklee PUCHONG


Assalamualaikum...Saya Rubiah Kadir a.k.a Pengedar / Agen Shaklee anda di Puchong. Lokasi di Taman putra perdana, berdekatan dgn masjid putra perdana.  Lokasi sekitar Puchong seperti bukit puchong, taman mas, puchong prima, puchong perdana, puchong permai dan lain2.
Kepakaran saya adalah membantu ibu-ibu hamil, berpantang dan menyusukan bayi untuk tampil sihat.Serta membantu mereka-mereka yang mementingkan kesihatan dan kecantikan mendapatkan supplemen Shaklee yang betul dan selamat.
pengedar shaklee puchong
pengedar shaklee puchong


7 Sebab Anda Perlu Pilih Kami Sebagai Konsultan Shaklee Anda

1. Servis Penghantaran Percuma
2. Penghantaran Melalui Pos Laju / Gdex / Citylink 
Kami juga membuat pengeposan ke seluruh Malaysia Cas pengeposan yang berpatutan. Dari Rm6.30 - Rm21.60
Percuma penghantaran untuk pembelian Rm800.00 (semenanjung) dan Rm1000.00 (sabah/sarawak)
3. Produk Shaklee Ready Stok
4. Pengalaman 2 tahun di dalam Shaklee
5. Pengguna Shaklee Sejak 2013
6. Agen Shaklee Yang Komited Sejak 2013
7. Konsultansi Pantas dan Mesra
Selain daripada itu ruby juga membuat penghantaran di kawasan berdekatan seperti Seri Kembangan, Bandar Kinrara, cyberjaya, putrajaya & jln klang Lama jika ada permintaan

Antara cadangan supplemen;
- set kesihatan optimun
- set ibu hamil/pantang/menyusu
- set utk lelaki & wanita
- set kesuburan
- set kanak2
- set resdung
- set gout
- set kencing manis
- set jantung/strok/kolestrol
- set kurus
- set awet muda
- set gastrik
- set kulit cantik

Shaklee juga menawarkan produk2 penjagaan rumah & penjagaan diri

Sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi saya;

Sedia berkhidmat
Rubiah kadir
SID 945759
0166696703

Friday, August 21, 2015

SET KESUBURAN SHAKLEE

nasihat dari seorang doktor sakit puan




[ Cahaya mata penyeri hidup ]
Tahukah kita, pemakanan dan nutrisi yang betul penting dalam persenyawaan ovum dan sperma?
Pemilihan supplemen yang sesuai kemungkinan boleh menjadi tunjang utama untuk kejayaan sperma menembusi ovum. Jom lihat apa vitamin MAGIK itu :
❋ GLA COMPLEX
~ Mengandungi vitamin E yang membantu memerangi radikel bebas dan menghalang ovum teroksida di dalam rahim.
~ Mengandungi biji borage yang mampu membetulkan hormon yang tidak seimbang dan membetulkan kitaran haid.
~ Membantu menghasilkan cecair serviks untuk membolehkan sperma menuju ke arah ovum dengan baik.
❋B COMPLEX
~ Asid folik yang terbaik untuk membantu kehamilan yang sihat.
~ Mengurangkan stress dan memberi tenaga.
❋ALFALFA
~ Mengurangkan keputihan yang melampau.
~ Membersihkan vagina.
~ bertindak sebagai kacip fatimah.
❋ZINK COMPLEX
~ Meningkatkan sperma yang berkualiti tinggi dan melindungi sperma.
❋VITAMIN E
~ Meningkatkan system reproduktif lelaki dengan lebih baik.
~Menggantikan selenium yang hilang dalam air mani.
~Meningkatkan daya sensual.


testimoni berjaya hamil selepas konsisten menggunakan shaklee. alhamdulillah



untuk sebarang pertanyaan atau pesanan boleh hubungi saya;


sms WA 0166696703/ruby
COD : Puchong

PANTANG LARANG UNTUK IBU BERPANTANG

sekadar gambar hiasan

ALHAMDULILLAH, ruby dah pun melepasi fasa berpantang. baby dah masuk 7bulan pun. ruby dah alami proses ni sebanyak 3 kali. hehehe. semuanya berpantang sendiri dan di jaga rapi oleh encik suamiku merangkap bidan x bertauliah. yg paling lama encik suami cuti masa bersalin anak yg ke 3 ni ha, sebabnya ceasar. baby songsang dgn kepala ke atas.
ermmm, kalo nak ikutkan ruby nk normal. apa boleh buat sudah tersurat begitu oleh NYA. redha & pasrah.  sepanjang tempoh berpantang, anak pertama je ruby berparam & berpilis. yg anak ke 2 dan ke 3 dah ke laut . lagipun berdebu &  berhabuk habis lah katil ha. hehehe. tu yg x berapa nk rajin tuh. 
bakal2 ibu yg bakal berpantang tu, seeloknyaa ikut lah apa yg patut. kan sendiri yg merana. jgn dlm pantang pun siap keluar jejalan pulak. aduhai!! x sayang badan ke kak oiii. badan nk pakai lama kan. urat2 peranakan bekas bersalin tu perlukan rehat yg cukup selepas 9bulan urat mengembang masa mengandung. x kira lah normal atau ceaser ya. tu belum cerita pasal BENTAN lagi. boleh ikuti TIPS kat bawah ya. 

Ada beberapa pantang larang semasa seorang ibu itu berada dalam pantang selepas bersalin:


Dilarang Tidur Tidak Berbantal
Tidur tidak berbantal akan mengakibatkan seorang yang berada dalam pantang akan mengalami sakit kepala, ini juga berkemungkinan darah kotor sukar untuk keluar dan angin naik ke kepala menyebabkan sakit meroyan kepada ibu yang masih lemah.

Memakai Sarung Kaki (Stokin)
Cara ini untuk menjaga agar kaki tidak sejuk dan dimasukki angin, jika angin menguasai badan, kesihatan ibu-ibu akan terganggu dan menjadi lemah. Memakai sarung kaki selama dalam pantang akan menjaga kesihatan ibu.

Jangan Duduk Mencangkung
Jika seorang ibu yang baru melahirkan duduk mencangkung akan menyebabkan rahim yang masih lemah itu terkeluar dan ini boleh mengakibatkan ibu-ibu tumpah darah.

Mandi Duduk Di Bangku
Ketika mandi hendaklah duduk di bangku, ini caranya untuk menjaga kesihatan peranakan. Dengan duduk di bangku, ibu-ibu tidak banyak mengeluarkan tenaga kerana ibu-ibu yang baru melahirkan masih dalam keadaan lemah.

Rapatkan Kaki Bila Tidur
Jika tidur hendaklahh merapatkan kaki. Cara ini untuk mempercepatkan peranakan sembuh semula.

Jangan Terlalu Aktif
Ibu yang baru melahirkan hendaklah duduk diam di atas tempat tidur selama seminggu. Ada baiknya jika ada pembantu yang boleh menguruskan bayi dan rumahtangga. Duduk diam ini untuk memulihkan tenaga yang telah hilang dan supaya badan benar-benar dapat berehat.

Jangan Makan Ubi-Ubian
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan makan makanan dari jenis ubi-ubian seperti keladi, keledek dan ubi kayu kerana makanan ini boleh mengganggu pencernaan dan ibu-ibu mungkin terasa kembung dan sakit perut. Terutama ibu-ibu yang menyusukan anak kerana penyakit ibu boleh berjangkit kepada anak.

Jangan Tidur Di Waktu Matahari Naik
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan tidur diwaktu matahari naik, ini boleh menyebabkan badan ibu bertambah lesu dan sakit-sakit, lebih baik ibu-ibu berjalan di tepi tingkap untuk mendapatkan cahaya matahari.

Jangan Tidur Waktu Senja
Ibu-ibu yang baru melahirkan dilarang tidur di waktu senja, kerana di waktu senja adalah masa syaitan berkeliaran, jika diamalkan mungkin fikiran ibu-ibu yang dalam pantang akan terganggu dan boleh menyebabkan penyakit gila.

Jangan Menjahit Pakaian Dan Membaca
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang menjahit dan membaca, ini disebabkan keadaan fizikal yang lemah boleh menyebabkan ibu-ibu akan cepat mengalami rabun sebelum tua.

Tidak Boleh Keluar Rumah Waktu Senja
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang keluar rumah waktu senja, waktu ini syaitan berkeliaran yang mungkin boleh mengganggu ibu-ibu yang lemah fizikal dan mentalnya.

Ibu Jari Tidak Boleh Terantuk
Ibu-ibu yang pantang hendaklah menjaga ibu jarinya supaya tidak terantuk. Pada satu-satu tempat, jika terantuk boleh menyebabkan ibu pitam atau bentan jika ibu itu seorang yang lemah.

Pantang 100 Hari
Ibu-ibu digalakkan berpantang 100 hari tidak boleh mengadakan hubungan kelamin dengan suami. Cara ini akan benar-benar memulihkan peranakan ibu-ibu dan kesihatan ibu-ibu.


Cara Mandi

Daun nangka, daun pandan, daun inai, bahan-bahan ini direbus untuk mandian bagi ibu-ibu selepas melahirkan anak. Ibu-ibu selepas melahirkan hendaklah duduk pada bangku, tidak boleh berdiri atau mencangkung kerana cara ini tidak baik untuk ibu-ibu dalam pantang.

Sebelum mandi hendaklah bercebuk dengan air rebusan daun sirih. Guna menyembuhkan luka-luka selepas melahirkan. Jirus dari kepala dengan air suam kuku dengan air rebusan daun-daun.

Ratakan air di seluruh badan jangan sampai mengigil dan kesejukan. Mandi pada setiap pagi dan petang. Mandi air rebusan daun-daun ini selama seminggu.


Cara Berbaring / Tidur

Tidur terlentang tidak berbantal dan terdedah kepada angin sejuk adalah dilarang bagi ibu-ibu di dalam pantang. Tidur dengan bantal tinggi adalahdigalakkan ketika ibu dalam pantang kerana darah kotor tidak naik ke kepala.

Lain-Lain Amalan Semasa Berpantang
  • Memakai baju tebal dan berstokin serta tidur dengan udara yang cukup nyaman selama 6 atau 7 tujuh adalah digalakkan untuk menjaga kesihatann ibu-ibu semasa dalam pantang. Duduk bersimpuh dan merapatkan kedua lutut adalah baik bagi ibu-ibu di dalam pantang. Cara ini untuk mempercepatkan sembuhnya luka-luka selepas melahirkan dan menjaga peranakan biar tetap baik.
  • Berbengkung.
  • Berbedak juga dapat menjaga kesihatan ibu-ibu selama dalam pantang supaya badan sentiasa panas dan tidak dimasukki angin. Lakukan cara ini pagi dan petang selama sebulan.
  • Jika cuaca sejuk hendaklah memakai selimut tebal agar ibu-ibu yang dalam pantang tidak masuk angin badannya, bila bangun pagi badannya terasa sihat dan segar. 
  • Bertungku adalah amalan yang baik bagi ibu-ibu semasa dalam pantang, bertungku boleh mengecutkan batu meroyan dan mencairkan darah beku dalam perut. Bertungku hendaklha dilakukan setiap hari pagi dan petang selama sebulan.
  • Minum air pati kunyit selama 3 hari semasa dalam pantang adalah baik untuk mengecutkan peranakan dan mengeluarkan darah kotor dalam perut.
  • Duduk mencangkung semasa dalam pantang adalah dilarang, kerana cara ini boleh membuatkan peranakan turun dan melemahkan otot-otot perut.
  • Ikan keli adalah ikan yang mengandungi bisa. Ibu-Ibu dalam pantang dilarang memakannya. Ikan berbisa jika dimakan oleh ibu-ibu dalam pantang boleh menyebabkan turun darah dan bentan.
  • Lobak merah baik untuk dijadikan sayur ibu-ibu dalam pantang, kerana ia mengandungi banyak vitamin. Pucuk pegaga baik direbus dan dimakan bersama nasi bagi ibu-ibu dalam pantang, sayur ini berkhasiat untuk merawat vagina dan penyakit di bahagian vagina. Makanlah 2 kali sehari.
  • Buah anggur, berkhasiat panas, buah ini boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang.



Sayur-sayuran sejuk seperti kangkung, petola, terung dan cili, tidak boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang. Mengambil sayur-sayuran sejuk boleh menyebabkan ibu-ibu kembung dan sakit-sakit badan.

Selain daripada sayur-sayuran sejuk, buah-buahan seperti nenas, limau dan buah lai tidak boleh dimakan oleh ibu-ibu semasa dalam pantang kerana buah-buahan ini berbisa dan sejuk. Jika ibu-ibu memakannya boleh menyebabkan bentan dan turun darah.


SELAMAT BERPANTNG. ENJOY !!!

17 KEBAIKAN VITAMIN B COMPLEX SHAKLEE



1. Mengurangkan tekanan/stress


2. Memberi tenaga


3. Mengatasi gejala letih


4. Baik utk penghadaman


5. Memastikan kesihatan urat saraf


6. Elok utk mereka yg kerap sakit kepala/migrain


7. Membaiki masalah kulit kepala, rambut gugur, beruban, kelemumur


8. Baik utk mata. Mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan


9. Merawat anemia

10. Melancarkan peredaran darah


11. Membantu tumbesaran


12. Meredakan senggugut


13. Mengurangkan keresahan, gelisah


14. Merawat nafas berbau


15. Sebagai detoksifikasi


16. Menghasilkan sel drh merah


17. Mencegah rekahan mulut & jangkitan lidah






PERBEZAAN SHAKLEE DENGAN PRODUK LAIN DI PASARAN


UTK SEBARANG PERTANYAAN / ORDER BOLEH HUBUNGI SAYA ;



SMS WA 0166696703/RUBY
FB : Rubiah kadir
COD : PUCHONG


Thursday, August 20, 2015

RESEPI KEK GULUNG/KETAYAP







Bahan-bahan : 

Untuk inti: 

1) ½ biji kelapa parut
2) ¼ cawan gula kabung
3) ½ cawan gula pasir
4) 1 helai daun pandan
5) ¼ cawan air

Untuk kulit :

1) 1 cawan tepung gandum
2) 1 cawan jus pandan
3) ½ cawan susu segar
4) 1 biji telur
5) ½ sudu teh garam

Cara :

Untuk inti:

1) Gaulkan semua bahan­bahan inti dalam kuali dan jerangkan ke atas api yang sederhana.

2) Kacaukan inti hingga merengas dan separa kering. Angkat dan ketepikan.

Untuk kulit :

1) Satukan semua bahan di dalam mangkuk. Kacau sebati dan tapiskan

2) Panaskan kuali leper (pan) dan sapu rata dengan minyak masak/ marjerin.

3) Tuangkan sesenduk adunan dan lenggang­lenggangkan kuali tadi supaya adunan rata dan nipis. Setelah masak, angkat dan ketepikan.

4) Ratakan kulit, letak sedikit inti di tengah­tengahnya. Lipat bahagian kiri dan kanan. Gulung kemas­kemas. Buat hingga habis. Sedia untuk dihidangkan



selamat mencuba ya

15 SEBAB KENAPA BISNES SHAKLEE MENJADI PILIHAN RAMAI


macam mana ruby boleh terjebak dengan bisnes shaklee ni??
 selepas jadi pengguna produk & berkesan!!. ha apa lagi, terus decide nk jadi ahli utk beli vitamin dgn harga jimat 20-33%.  pada awalnya, ruby mencari supplemen utk kulit yg berasaskan semulajadi. tak mau lah yg sintetik atau tiruan ni kan. hehe. google punya google, jumpalah SHAKLEE. bila dpt tahu dari upline pasal tawaran dari Shaklee, lagilah semangat nk buat bisnes part time. lagipun ruby ni suri rumah, dari duk x buat apa kan. dari duk meroyan x tentu hala kt FB, baik jana income kan. Dari situ, bermulalah episod hidup ku sebagai WORK AT HOME MUM!!

Full atau part time??
menikmati BONUS 3, 4 atau 5 angka tu pilihan anda sendiri. bukan duk diam2..duit jatuh dari langit ya.


Terbuka kpd semua golongan. Sama ada pengguna setia produk Shaklee, yg bekerja, suri rumah mahupun pelajar. Asalkan anda MAHU & BERUSAHA !!

Ruby nak senaraikan 15 SEBAB kenapa bisnes Shaklee ini terhebat.
----------------------------------------
1. modal lebih rendah iaitu RM80/seumur hidup
2. TAK PERLU  ada PREMISE
3. TAK PERLU BELI/SIMPAN STOCK (boleh terus order dgn shaklee & shaklee uruskan pos kpd customer)
4. TAK PERLU CARI SUPPLIER
5. TAK PERLU UPDATE DGN FASHION/TREND
6. Bisnes yg FLEXIBLE (Boleh dibuat secara sepenuh masa/sambilan, bila2 n di mana jua)
7. Produk berkualiti. 
Semua org nak sihat n perlu supplement. Kalo nak tentukn product, nak kena buat market research, study sape target market, conduct R&D, patent dsb..Manyak renyah woo!! Ms pegi US aritu..mmg jumpa face to face dgn saintis sana.background bukan calang2.ada farmasis. saintis. nutritionist. doctor. pegalaman bukan setahun dua. berpuluh2 tahun. Shaklee spend USD300 juta untuk buat R&D sahaja.berapa rm tu?
8. Product ada jenama..INTERNATIONAL lagi! Tapi harga, sgt berpatutan! Jgn taktau, ada sesetengah vitamins yg terdapat di pharmacy yg lebih MAHAL drpd Shaklee
9. Dan yg paling berharga yg kita dapat dlm bisnes Shaklee adalah:
--> UKHUWWAH
Dari UKHUWWAH, melarattt ke NETWORKING
10. Psstt2!Perkongsian ILMU, TIPS & MARKETING STRATEGY pun FREE!!!Sape mau bagi?
11. Dlm banyak2 bisnes, melalui Shaklee, kita dapat tinggalkn 'harta' buat anak cucu kita.. Shaklee adalah 'asset' kita. (BISNES YG BOLEH DI WARISI)
12. TAK PERLU MENJUAL SEUMUR HIDUP
13. LONG-TERM Benefits adalah UNLIMITED BONUS
CIB, KIB, MIB Coordinator, Key Coordinator, Master.....Incentives Bonus.. Yaaa...Incentives dibayar berdasarkn sales anak cucu cicit piut miut dan selanjutnya... Incentives yg dibayar tak kira laa brapa level pun yg ada di bawah kita.
14. menawarkan bonus 3C iaitu cash, car & convention
15. Shaklee is about social marketing company n build networking..Secara tak langsung, dlm Shaklee kita dlm fasa build networking.

Apa tanggungjawab kita??
--> GALI info on PRODUCT KNOWLEDGE
--> SHARE, SHARE & SHARE sampaiii lebammm!!
Jadikn posting di FB & blogging sbg amalan. Lama-kelamaan jadi kebiasaan --> TABIAT

jom jana pendapatana bersama team saya, EMPIRE MUSLIMAH JUTAWAN SHAKLEE. boleh hubungi saya

SID 945759
sms Wa 0166696703/ruby
COD : puchong

Monday, August 17, 2015

CADANGAN SET KEHAMILAN



Kesihatan keseluruhan dan pemakanan wanita SEBELUM & SEMASA kehamilan  akan memberi kesan kepada KESIHATAN bayi dlm kandungan.

Jadi, si ibu perlu berhati2 dlm pengambilan makanan seharian ya. Kesian baby kan. Mestilah kita sebagai ibu ni nk beri yg terbaik.
Sepanjang bln MEI-OKT, Shaklee menawarkan YES PACK. 5 % diskaun di berikan!!





Jom kita tengok MANFAAT setiap produk ;

Vita-Lea with iron formula
✰ sangat berkesan untuk ibu yang mengalami anemia in pregnancy..insya Allah boleh menaikkan paras hb anda seterusnya mengurangkan dan menghilangkan gejala letih, lesu & pitam.

B-Complex
✰ lengkap dengan kesemua 8 vitamin B yang diperlukan oleh tubuh. Bertindak sebagai anti stress. Ibu hamil x boleh stress yer, nanti effect pada kandungan juga. Juga pemberi tenaga berpanjangan.

Vita-C
✰ anti oksidan yang melindungi ibu & anak daripada dijangkiti penyakit berpanjangan. Ibu hamil mesti berada dalam keadaan sihat & ceria selalu. Kulit pun lebih cantik

Ostematrix
✰ Ostematrix ialah kalsium yang boleh diambil sebagai alternatif bagi ibu yg ada masalah utk minum susu. Penting untuk pembentukan & menguatkan tulang, gigi & saraf anak di dalam kandungan. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan ibu mengalami sakit sendi dan tulang, osteporosis serta lebih teruk lagi pendarahan gusi. Dapat membantu ibu yang mengalami masalah sakit pinggang, kebas kaki, bengkak kaki sewaktu hamil.

ESP
✰ sumber tenaga untuk ibu mengandung, protein tambahan untuk pembinaan hormon, enzim, antibodi buat anak di dalam kandungan.

Omega Guard
✰ mengandungi EPA & DHA yang sangat penting untuk perkembangan keseluruhan anak di dalam kandungan terutamanya bahagian otak. Meningkatkan tahap penumpuan terhadap pekerjaan yg dilakukan. Ibu hamil ni kadang2 suka mengelamun, terpesong jauh, mudah letih, mudah hilang tumpuan.



TESTIMONI SET HAMIL, MENYUSU & BERPANTANG


" BERIKAN YG TERBAIK BUAT SI MANJA DLM KANDUNGAN ANDA "
utk info atau pesanan, boleh hubungi saya;

SMS WA 0166696703/ruby

COD :Puchong

PERCUMA VITALEA SHAKLEE


Vitalea dewasa percuma
Vitalea dewasa percuma
Vitalea dewasa percuma

[ NAK MULTIVITAMIN BERHARGA RM94 secara PERCUMA? ]

Ya. PERCUMA!
Sempena ulangtahun multivitamin shaklee yg ke 100 tahun, shaklee berbesar hati untuk memberi sebotol multivitamin berharga rm94(120biji) secara percuma kepada semua ahli barunya!

Bagaimana nak dapat multivitamin percuma?
Hanya dengan 2 STEP MUDAH saja!


1) APPLY MEMBERSHIP SHAKLEE.
Yuran hanya SEKALI SEUMUR HIDUP!
Rm80 untuk semenanjung malaysia
Rm90 untuk sabah dan sarawak.
Tawaran sehingga OKTOBER 2015 SAHAJA!

KLIK SINI Daftar ahli

2) BUAT PEMBELIAN DARI MANA-MANA 1 PRODUK SHAKLEE. YANG LEBIH MURAH DARI FREE GIFT PUN BOLEH! Contoh, produk shaklee paling murah rm24

Dengan 2 STEP MUDAH INI, ANDA LAYAK MENDAPAT MULTIVITAMIN SHAKLEE BERNILAI RM94 SECARA PERCUMA!

UTAMAKAN KESIHATAN.
Amalkan gaya hidup sihat.
Pemakanan seimbang.
Dan supplement yang selamat, semulajadi dan berkesan.

masa ni lah peluang buat anda2 di luar sana utk merasai kehebatan produk2 keluaran shaklee. sebotol boleh tahan 4 bulan tau. 

untung ke untung ??





TAHUKAH ANDA..
Sebiji VITALEA SHAKLEE bersamaan dengan 40 hidanagan lauk. wooww!!
larat ke nk mkn semua tu??

kini anda tidak perlu risau lagi, dengan VITALEA ia membantu memenuhi keperluan nutrisi badan anda.
berikan ruang utk kesihatan anda!!



8 fakta yg perlu anda tahu tentang VITALEA SHAKLEE (Klik sini)






segala pertanyaan atau pesanan boleh hubungi saya:


SMS WA 0166696703/Ruby
COD: Puchong
SID : 945759

TESTIMONI SET KULIT SHAKLEE




bukan main cantik lagi kakak kita sorang ni lepas konsisten ambil vitamin2 dari Shaklee. vitamin semulajadi la katakan. bila kulit wajah bebas masalah, nak berdepan dgn orang sekeliling pun rasa yakin, ye tak ?

jom kita review apa MANFAAT setiap produk ;

B COMPLEKS
  • membaiki tona kulit tak sekata
  • menyerikan kulit
  • melancarkan peredaran darah
  • merawat kulit kusam
  • bersifat ANTI STRESS (emosi yg x menentu boleh menyebabkan penuaan berlaku dgn cepat)

VITA-C SR 500MG

  • melambatkan kerosakan kulit akibal radikal bebas
  • menghasilkan kolagen (agar kulit tidak kering/ berkedut)
  • kulit makin cerah
  • mengatasi kulit kering & bersisik
  • bersifat ANTIOKSIDAN
  • liang2 pori makin mengecil
  • mengecutkan jerawat


VITAMIN E COMPLEKS
  • meneutralkan radikal bebas (punca kulit rosak)
  • bersifat ANTI PENUAAN
  • melembapkan kulit
  • tona lebih sekata
  • memudarkan parut pada kulit
  • mengatasi lingkaran hitam bawah mata

ESP 
  • sumber protein yg hebat, di mana ia berfungsi utk membina sel2 kulit yg baru & menggantikan sel2 yg telah rosak 
  • menganjalkan kulit
  • tekstur kulit makin lembut & halus
  • mengurangkan pigmentasi/jeragat



 " KULIT SIHAT & CANTIK IDAMAN WANITA!! "





untuk sebarang pertanyaan / pesanan;

SMS WA 0166696703/Ruby

FB : Rubiah kadir

COD : puchong

poalaju/kourier ke seluruh malaysia