Thursday, August 27, 2015

POPIA NESTUM buat anak2 ku

Walaupun musim raya da habis, anak-anakku masih requst kt mak dia org utk buat Popia nestum. buat kunyah2 katanya. Layankan jelah. Bukan susah pun, Gulung, Gunting, Goreng & Golek!! Kaedah 4G. Hehehe. Sekejap je buatnya. Sekejap jugak lah kang habis nanti.

BAHAN-BAHAN;
sebungkus kulit popia(Dlm 50kpg)
nestum yg di kisar
Gula yg di kisar

Guna apa yg ada je kt dapur tu ha. Siapa nk tambah horlick ke, susu tepung ke atau nk buat versi sambal pun boleh. masin, manis ke apa kan. Apa2 jela yg serasi ngan tekak masing2 tu ya.
Tengok, khusyuk sungguh makan popia nestum sambil pegang tab. Sampai maknya ambil gambar pun xsedar ya. Huhuhu.


Boleh lah sebalang besar + sebalang kecik tu. Hehehe. Selamat mencuba!!
Mak, isya nk jugak. Eh tetiba lak si kecik ni. Mulut duk terkumat kamit tgk kita org mkn. Hehe.

4 comments:

saadiah muji said...

Dapatkah cahaya infrared menyembuhkan penyakit? Ikuti kupasannya disini Rawatan Alternatif Untuk Penyembuhan

rubiah kadir said...

sedapnya...............................

Diana Rashid said...

sedapnya...dah lama tak buat..

rubiah kadir said...

Sis,buat ler..sonang ajo..hehee