Friday, June 24, 2016

10 hari Malam Terakhir Ramadan

malam ni bermulanya 10 malam terakhir ramadan. terasa baru semalam hari pertama berpuasa. sekejap je masa berlalu tinggalkan kita..
beruntunglah bg mereka2 yg beriman, yg gunakan waktu dgn betul dan yg berusaha memperbaiki diri utk lebih baik dari sebelum2 ni :)
ruby doakan kita semua di pertemukan dgn malam lailatuqadar, insyaAllah. aamiin :)

Monday, June 20, 2016

Testimoni CYST Mengecut Dengan Gla Complex

Assalamualaikum...
hari ni ruby nak share feedback customer yang mengalami masalah CYST berjaya kecut dengan Gla Complex. alhamdulillah, ruby tumpang gembira !

terharu bila dapat mesej macam ni. Tak sampai sebulan, Cyst isteri dah mengecut. Ikhtiar untuk sihat dgn Shaklee sebagai asbab tak salah kan.
cyst mengecut dengan GLA COMPLEX

Ovarian cyst
kantung yang berisi air/lendir yg berada dalam kilang telur ovari. lendir ni mungkin boleh menjadi air yg pekat serta mengandungi rambut dan gigi jika cyst makin membesar.

selalunya tak menunjukkan sebarang simptom tetapi kadangkala akan berasa perut kembung dan tak selesa atau sakit belakang. seseorang itu hanya menyedari kehadiran cyst ni apabila melakukan ultrasound. Cyst ini juga boleh pecah dan kalau benda ni terjadi, anda akan rasa sakit yang amat sangat.
OVARI CYST

Tak semua orang alami tanda-tanda ini, tapi jika ada, ruby nasihatkan anda untuk pergi ke klinik atau hospital untuk buat ultrasound ye. Antara simptom cyst ialah :
1. Sakit Perut – rasa sakit dekat bahagian abdomen atau pelvis
2. Haid tidak teratur
3. Period pain
4. Tak lawas buang air kecil dan besar
5. Berat badan naik mendadak
6. Cepat penat dan loya
7. sakit ketika melakukan hubungan seksual

adakah cyst ni merbahaya ?
kehadiran cyst pada ovari setiap bulan adalah normal bg semua wanita yg sihat dan subur. apabila ovum telah keluar dari ovari dan pecah, tiada lagi ovari cyst. pada kitaran haid yg berikutnya,  ovari cyst yg baru akan muncul.

tapi adalah BAHAYA jika ovari cyst yg melebihi saiz 20mm atau berdiameter 2 cm dan tidak pecah, ia akan mendatangkan masalah.

GLA COMPLEX bersifat anti radang.
sejenis asid lemak Omega-6 yang diperlukan badan untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis hormon yang mengawal keradangan dan mengawal atur proses badan yang normal. Jadi dengan menambahkan kuantiti prostaglandin dalam badan, ia dapat mengecutkan cyst dan mengawal imbangan hormon untuk mengelakkan pembentukan cyst baru sekaligus merawat masalah cyst anda.

gumbira sgt bila setiap customer dapat kesan yg positif lepas consume vitamin Shaklee :) alhamdullilah, syukur padaNya

ruby 016.6696.703
Pengedar Shaklee Puchong, Bukit Puchong, Puchong Utama, Meranti Jaya, Putra Perdana, Taman Mas, Taman Tasik Prima

Sunday, June 19, 2016

Testimoni Kurus Dengan Lecithin Shaklee

Lecithin juga di kenali sebagai Pengemulsi Semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak,
di mana lecithin menyebabkan LEMAK tu terapung-apung dlm darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.

bukan itu saja, lecithin juga boleh mengurangkan paras kolestrol jahat dlm badan.

Lecithin si Pembakar Lemak yg hebat !
nk kempiskan perut ?

nk kurangkan berat badan ?

jom ikhtiar dgn lecithin yg tengah promosi :)

ruby 016.6696.703
Pengedar Shaklee Puchong, Bukit Puchong, Puchong Utama, Meranti Jaya, Putra Perdana, Taman Mas, Taman Tasik Prima


Thursday, June 16, 2016

Bulan Ramadan yang Berkat



assalamualaikum,

selamat pagi semua sahabat2 yg ceria!
hari ni dah masuk hari ke 11 kita semua menjalani ibadah puasa. ni bermakna kita dah pun melalui fasa yg kedua
tak perlu nak tunggu 10 ramadan terakhir, baru nk sungguh2 kejar ganjaran yg ALLAH berikan pd kita dlm bulan yg penuh berkat ni.

mulakan dari awal,

mulakan dari sekarang
muhasabah diri dan sila upgrade mana2 yg lompong...
boleh ke boleh ?


nak masuk syurga tak ?
semoga amalan kita di terima olehNYA dan sentiasa berada dlm lindungan rahmat serta kasih syg ALLAH.aamiin

Wednesday, June 15, 2016

Bahana Ubat Tanpa KKM Punca KULIT ROSAK

Banyak lambakan produk yang kita nampak popular, tapi sebenarnya tidak mendapat kelulusan pihak berkuasa pun. Elakkan diri jadi mangsa! Pastikan periksa status ubat terlebih dahulu sebelum membeli dan pakai.

Berhati-hatilah dalam pemilihan produk kecantikan. jadilah pembeli yg berilmu. jangan dek terlalu obses nk CEPAT CANTIK dlm masa yg singkat, akhirnya memakan diri sendiri. Cara cek status produk, klik sini adakah ubat yang di ambil selamat?

rangkaian produk SHAKLEE terbukti secara klinikal tanpa bahan-bahan kimia :)

  • SELAMAT
  • SEMULAJADI
  • MESRA ALAM   
vitamin semulajadi SHAKLEE lulus KKM


juga lulus KKM dan di jamin HALAL!

Jom CANTIK dan SIHAT bersama SHAKLEE

Ruby 016-6696703
your trusted SID
Pengedar Shaklee Puchong, Bukit Puchong, Puchong Utama, Meranti Jaya, Putra Perdana, Taman Mas, Taman Tasik Prima

Tuesday, June 14, 2016

Soy LECITHIN SHAKLEE Buat Kulit Cantik ?

Benarkan SOY LECITHIN boleh buat kulit cantik ?
Bagaimana ia berfungsi ?
soy lecithin buat kulit cantik
1) Lecithin Shaklee di perbuat drpd kacang soya, di mana semua mestinya dah tahu kebaikan dari segi kesihatan mahupun kecantikan.

2) mengandungi Vitamin E yang boleh melambatkan penuaan sel dan badan.

3) soy lecithin jugak tinggi kandungan ANTIOKSIDAN yang dapat menghalang radikal bebas punca kulit rosak.

4) mempunyai komponen yang mengekalkan KELEMBAPAN kulit, sekaligus menjadikan kulit kekal lembut dan lembap.

5) membantu meransang KOLAGEN dalam kulit supaya  wajah cerah dan lebih muda.

sangat2 di syorkan pada wanita yg menopaus. waktu tu hormon mulai berubah dan kulit akan bernoda hitam di sebabkan pendedahan terhadap radikal bebas. jadi kulit kurang elastik serta keanjalan.

dgn consume LECITHIN SHAKLEE, ia membantu merangsang kolagen berfungsi semula. 

nk lecithin dgn harga PROMO ?

ruby 016.6696.703
Pengedar Shaklee Puchong, Bukit Puchong, Puchong Utama, Meranti Jaya, Putra Perdana, Taman Mas, Taman Tasik Prima

Monday, June 13, 2016

Kebaikan Buah Kurma Ketika BERBUKA PUASA

Kebaikan Buah Kurma ketika BERBUKA PUASA

Kurma diangkat tinggi oleh Rasulullah kerana mempunyai nilai kandungan makanan yang tinggi. Kandungan protein di dalam kurma lebih kurang 1.8 hingga 2.0 per seratus, serat 2.0 hingga 4.0 per seratus yang mana kandungan gulanya 50 hingga 57 peratus glukosa.

Ini menunjukkan kandungan gula didalamnya telah ditukar secara semulajadi. Bermakna apabila kita memakan kurma, tenaga yang diserap tubuh adalah serta-merta.

Sebaliknya gula di dalam kebanyakan buah-buahan dikenali sebagai fraktosa dan gula tebu atau gula pasir yang biasa mengandungi sukrosa tidak boleh menyerap terus dalam tubuh. Ia terpaksa dipecahkan dahulu oleh enzim sebelum bertukar menjadi glukosa lalu diserap tubuh sebagai tenaga.

Disunatkan berbuka dengan kurma kerana orang yang berpuasa tidak makan selama 13 jam. Kurma memberi tenaga serta-merta kepada si pemakannya dan ini memudahkan seseorang beribadat dan menunaikan solat Maghrib atau tarawih.

Apabila tubuh berasa segar dan bertenaga ia menghalang kita makan berlebihan atau mengikut nafsu. Kadangkala waktu berbuka kita makan terlalu banyak, tetapi masih letih dan tidak bertenaga.

sumber : Dr Norzaidi Zakaria, PERDIM

Friday, June 10, 2016

Tips Minum 8 gelas Air di Bulan Ramadan

Bulan Ramadan ni, badan kita mungkin cepat terhidrat gara-gara berpuasa.

bibir pecah,
kulit jadi kering,
cepat letih,
kurang bertenaga,
dan sebagainya..


ada yang nak tahu x tips untuk minum air yang cukup ?
jgn bg alasan sebab siang berpuasa tau :)

berikut ruby kongsikan waktu yg sesuai ya :
1 gelas selepas bangun Sahur
1 gelas selepas makan Sahur
1 gelas selepas azan maghrib
1 gelas selepas solat maghrib
1 gelas selepas makan
1 gelas selepas solat isyak
1 gelas selepas Moreh/terawih
1 gelas sebelum Tidur


Selamat berpuasa dan berterawih !

Tuesday, June 7, 2016

BERTENAGA dengan SET PUASA SHAKLEE

Assalamualaikum utk semua pembaca setia blog ruby :)
SALAM 2 RAMADAN!

harini ruby nak share tentang Set Puasa Shaklee... di mana ia sangat sesuai utk golongan :
1) ibu yg sedang hamil mahupun menyusu
2) lelaki yg inginkan tenaga ekstra ketika bekerja dlm bulan puasa
3) anak anak yg baru mula belajar berpuasa

Set ni terdiri drpd 3 produk :
Meal Shakes
Sumber multivitamin terbaik. Apabila berpuasa, badan kita sebenarnya melalui proses detoksifikasi. Sementara detoksifikasi itu berlaku, Meal Shakes dapat memastikan badan kita mendapat bekalan nutrien baru yang mencukupi. Berperisa French Vanilla.

🏻Performance Drink
Minuman isotonik tidak bergas, terbukti secara klinikal menghidrat lebih baik daripada air. Mempunyai lebih elektrolit berbanding minuman isotonik terkemuka. Membuatkan anda tidak mudah dahaga. Berperisa oren.

ESP
Sumber protein soya yang tidak diubah genetiknya, membekalkan tenaga dan mengekalkan rasa kenyang lebih lama kerana mempunyai Indeks Glisemik rendah. Berperisa natural vanilla.


Harga semuanya tak sampai RM 300 pun :) Tahan 1-2 bulan! 
Dan di bawah ni ruby sertakan pilihan-pilihan set puasa mengikut kesesuaian bajet korang :)

BERPUASA SET PUASA SHAKLEE


BERPUASA SET PUASA SHAKLEE


BERPUASA SET PUASA SHAKLEE

ruby doakan anda semua di beri kesihatan yg baik dan punya tenaga yg optimum dlm menjalani ibadah puasa yg mulia ni :) InsyaAllah

Ruby 016-6696703
your trusted SID
Pengedar Shaklee Puchong, Bukit Puchong, Puchong Utama, Meranti Jaya, Putra Perdana, Taman Mas, Taman Tasik Prima

Giveaway Ramadhan 2016 Bersama Azlinda Alin

Giveaway Ramadhan 2016 Bersama Azlinda Alin

Assalamualaikum semua...
Jom kita sama sama memeriahkan giveaway akak kita ni sempena ulangtahun perkahwinan yang ke 4 dan juga ulangtahun kelahiran putera beliau yang ke 2.

di doakan ikatan perkahwinan akak kekal hingga ke jannah, bahagia sentiasa dan utk adik AIDI FIQRY semoga membesar dgn sihat serta menjadi anak yg soleh. aamiin...

hadiah lumayan dan banyak sgt tau. teruja ruby. syaratnya mudah aje. klik banner utk info!

Giveaway Ramadhan 2016 Bersama Azlinda Alin

Thursday, June 2, 2016

PROMO SHAKLEE Bulan JUNE

assalamualaikum semua....

sihat ke pembaca2 setia blog ruby ?
di doakan sihat & baik2 aje ye :)
sedar x sedar, dah masuk pertengahan tahun utk 2016 kan

promo item Shaklee untuk bulan JUNE adalah seperti berikut :

1) MEALSHAKES
1 canister 550gram
Beli 3 percuma 1
mealshake shaklee

2) VITALEA FOR CHILDREN
1 botol 60 biji
beli 3 percuma 1
vitalea for kids
3) LECITHIN
1 botol 180 biji
beli 3 Percuma 1
lecithin shaklee
untuk segala pertanyaan atau pembelian, boleh hubungi saya 
Ruby 016-6696703
Pengedar Shaklee Puchong, Bukit Puchong, Puchong Utama, Meranti Jaya, Putra Perdana, Taman Mas, Taman Tasik Prima