Wednesday, October 31, 2018

Atasi Jerawat Dengan Bawang Putih

Atasi Jerawat Dengan Bawang Putih
Atasi Jerawat Dengan Bawang Putih
Bila jerawat tiba-tiba muncul, apa yang korang cuba lakukan untuk mengatasinya ?

Ada segelintir orang menggunakan rawatan doktor ataupun ubat-ubatan bagi menghilangkan jerawat.

Baca sini : Jenis Jerawat Yang Kita Tak Tahu 

Ada juga yang lebih memilih menggunakan bahan-bahan semulajadi contohnya bawang putih.

Dengar cerita bawang putih ni berkesan untuk mengubati jerawat, betul ke ?

Doris Day, M.D, seorang doktor kulit (penulis buku 100 Questions and Answers About Acne), berpendapat bahawa hal ini mungkin saja berhasil kerana bawang putih mengandungi

- antioksidan yang mampu melawan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit.
- antiseptik yang dapat mencegah liang pori dari tersumbat sehingga mengurangi munculnya jerawat baru.

Penyataan ini kemudian di sokong oleh Rachelle Wood, seorang ahli gizi di Charlottetown P.E.I yang menyakini bahawa bawang putih juga membantu melawan peradangan kerana mengandungi bahan kimia semulajadi iaitu Allicin.

Kandungan allicin dalam bawang putih mampu menghapuskan bakteria dan virus berbahaya di dalam tubuh.

Ia juga menghilangkan bekas jerawat kerana ada kandungan thiacrenmonon.
Baca sini : Jerawat Kecut Dengan Garlic Complex


Korang boleh cuba cara ini,
1) Bawang putih + Yogurt

Haluskan 4 bawang putih, dan tambahkan 1 sudu yogurt hingga berbentuk paste. Letakkan pada wajah yang berjerawat. Biarkan beberapa minit sampai kering. Bilas dengan air bersih.

2) Bawang Putih + Minyak Zaitun

Blender 4 ulas bawang putih dan 4 sudu minyak zaitun. Simpan di dalam bekas kedap udara di dalam peti ais selama 48 jam. Gunakan pada area kulit yang berjerawat dan biarkan selama 15 minit, lalu bilas dengan air dingin hingga bersih.

Bagi mereka yang berkulit sensitif pula, langkah meletakkan hirisan bawang putih terus ke kawasan berjerawat bukanlah cara yang betul. Selain menimbulkan kesan kemerahan yang parah, jerawat juga mungkin pecah dan terasa nyeri.

Bawang putih akan meninggalkan kesan panas, hampir sama seperti dengan rasa kulit yang terbakar apabila di letakkan pada kawasan kulit.

Bagi Ruby, ada pro dan kontranya tentang bawang putih dalam mengatasi jerawat kerana penerimaan kulit antara kita adalah berbeza.


Baca sini : Cara Mengatasi Jerawat Dengan Berkesan

Ada tak yang suka makan bawang putih ? Kalau macam tu lagi bagus, silalah amalkan. Bawang putih akan bertindak dari dalaman untuk badan kita :)

Ruby  0166696703
Fb Page Pengedar Sah Shaklee Puchong
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir

Continue Reading

Cara Mengatasi Jerawat Dengan Berkesan

Cara Mengatasi Jerawat Dengan Berkesan
Cara Mengatasi Jerawat Dengan Berkesan
Ramai yang dambakan kulit yang sihat dan cantik, bebas daripada segala masalah kulit. Bukan saja wanita yang inginkan kulit licin, malah lelaki pun tak terkecuali juga.

Semua orang mesti ada pengalamannya sendiri, ingat lagi tak kali pertama korang di serang cik jerawat ? Ruby teringat lagi masa zaman sekolah menengah dulu, ada jerawat yang sangat teruk!

Kadang-kadang rasa malu nak masuk kelas dengan muka yang berjerawat siap pakej kulit hitam. Hehe.

Dengan timbunan sel kulit mati pada permukaan kulit, liang pori mula tersumbat dengan lebihan minyak/sebum. Minyak yang terus terperangkap di dalam liang pori mula membesar. Gabungan bakteria bersama-sama dengan minyak dan sel kulit mati akan munculnya jerawat.


Banyak faktor yang menyumbang kepada masalah jerawat antaranya seperti stress, alahan pada sesuatu makanan, masalah sembelit atau hati yang bertoksin.

Lihat juga : Ketahui 10 Punca Jerawat

Lihat juga : Betul Ke Bakteria Punca Jerawat

Di sini Ruby nak kongsikan bagaimana cara untuk kita mengawal dan mengatasi jerawat.

Rawatan dari luar
1) Membersihkan wajah dari kotoran. Cuci dengan lembut menggunakan pencuci yang bersesuai dan semestinya oil free.


2) Gunakan masker dari bahan semulajadi seperti betik, tomato, betik dan lain-lain.

3) Gunakan krim jerawat untuk lebih mempercepat proses penghilangan jerawat.

4) Kawal stress dengab baik dan memperbanyakkan aktiviti olahraga.

5) Gunakan pelembab kulit.

Rawatan dari dalam
1) Hindari makanan berlemak dan berminyak, makanan berlemak lebih mudah menimbulkan jerawat kerana menyebabkan pengeluaran minyak berlebihan pada kelenjar minyak.

2) Ambil makanan berserat.

3) Banyakkan makan buahan dan sayuran.

4) Minum air putih secukupnya.

5) Dapatkan waktu tidur yang teratur.

6) Ambil vitamin tambahan seperti Vitamin A, C dan E.

Selain itu, Ruby juga nak ingatkan supaya

Jangan Memicit Jerawat
Jangan Memicit Jerawat
Jangan Memicit Jerawat
Ruby faham bila naik jerawat, rasa geram je nak picit kan. Tangan gatal nak sentuh-sentuh. Memicit jerawat ni sebenarnya menyebabkan pengeluaran minyak makin bertambah dan jerawat pun akan jadi lebih banyak. Membran di bawah kulit juga senang pecah dan jangkitan bakteria mula merebak apabila jerawat di picit. Senang cita, nak jerawat makin banyak dan teruk, silalah picit!


alat solek non comedogenic
Alat solek non comedogenic
Elakkan Memakai Solekan Yang Tebal
Ramai wanita di luar sana yang mengenakan make up yang tebal bagi menutupi jerawat dan parut pada muka mereka. Sebenarnya tindakan ini tidak bagus, sebaliknya makin mengundang jerawat di sebabkan liang-liang pori telah tersumbat dek make up tersebut.

Jika perlukan juga solekan, Ruby nasihatkan supaya korang guna pakai bahan solekan yang bersifat non comedogenic dan pastikan cuci alatan solek tersebut untuk menjamin kebersihan.


Tukar Sarung Bantal Selalu
Tukar Sarung Bantal Selalu
Tukar Sarung Bantal Selalu
Setiap hari kulit muka dan rambut kita menyentuh bantal yang mana ia boleh mengundang bakteria. Sangat penting untuk kita pastikan bantal dalam keadaan bersih.

Baca juga : 7 Bahan Untuk Rawat Jerawat


Ruby  0166696703
Fb Page Pengedar Sah Shaklee Puchong
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir

Continue Reading

Tuesday, October 30, 2018

7 Bahan Untuk Rawat Jerawat Dan Parut



7 Bahan Untuk Rawat Jerawat Dan Parut
7 Bahan Untuk Rawat Jerawat Dan Parut
Pelbagai cara dan kaedah yang kita cuba lakukan apabila si jerawat muncul dan menyerang pada kulit wajah.

Jerawat bukan saja meninggalkan bekas parut yang hitam malah memberi kesan emosi di mana seseorang itu akan merasa rendah diri dengan penampilannya.

Masalah kulit seperti jerawat sebenarnya di pengaruhi oleh kelenjar minyak pada kulit, di mana kelenjar ini menghasilkan zat berminyak yang di panggil SEBUM.

Liang pori yang tersumbat dengan lebihan sebum/minyak ini akan membawa sel kulit mati ke permukaan kulit. Dan dengan kehadiran bakteria, maka terjadinya jerawat.

Antara faktor yang menyebabkan jerawat adalah seperti perubahan hormon, air putih yang tidak mencukupi, gaya pemakanan yang tidak sihat serta tekanan yang tidak di urusi dengan baik.

Memakai solekan dan tidak mencuci wajah dengan bersih juga menjadi punca liang pori tersumbat.

Lihat juga : 10 PUNCA JERAWAT
Dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi yang ada di sekitar kita juga boleh membantu mengatasi jerawat, sesuai untuk lelaki dan wanita.

1) KUNYIT
Bersifat anti bakteria dan anti-fungus yang boleh membunuh bakteria.

2) LEMON
Asid citric di dalam lemon mampu mengurangkan lebihan sebum/minyak pada liang pori. Ia juga membersihkan kotoran pada kulit muka.

3) BETIK
Mengandungi enzim papain, yang efektif membersihkan kulit. Boleh cuba buat masker betik dan sapukan pada jerawat selama 20 minit setiap hari. Bilas dengan air sejuk.

4) MADU
Jadikan masker madu dengan campuran susu/yourt asli pada kulit berjerawat.

5) CUKA EPAL
Bukan saja boleh membunuh bakteria malah mampu mengawal pengeluaran minyak dan seimbangkan nilai PH kulit.

6) PISANG
Cuci muka sebelum tidur dan cuba letakkan bahagian dalam kulit pisang pada area jerawat. Cuci bersih dengan air suam.

7) MINYAK TEA TREE
Antibakteria di dalam minyak tea tree boleh menghapuskan dan mengawal bakteria. Dap kan minyak dengan lembut pada jerawat menggunakan kapas.

Lihat sini : Cara Mengatasi Jerawat Dengan Berkesan

Sekarang korang dah tahu cara untuk atasi jerawat, bolehlah cuba. Bagi yang ada jerawat keradangan yang teruk, di nasihatkan untuk berjumpa doktor.

Ruby  0166696703
Fb Page Pengedar Sah Shaklee Puchong
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir

Continue Reading

Monday, October 29, 2018

5 Jenis Jerawat Yang Kita Tak Tahu


5 Jenis Jerawat Yang Kita Tak Tahu
5 Jenis Jerawat
5 Jenis Jerawat Yang Kita Tak Tahu. Rupanya jerawat ada banyak jenis. Ruby pun baru tahu masa menulis entry ni. Ada jerawat biasa dan ada juga jerawat yang teruk sampai menyebabkan keradangan.

Jerawat timbul pada permukaan kulit apabila liang pori tersumbat dengan lebihan minyak (sebum).

Sebum bersama-sama timbunan sel kulit mati serta bakteria akan terperangkap di bawah permukaan kulit. Ini menyebabkan pembengkakkan dalam pelbagai bentuk dan saiz.

Jerawat bukan sahaja membuatkan seseorang hilang keyakinan diri sendiri malah boleh meninggalkan parut hitam.

Lihat sini : KETAHUI 10 PUNCA JERAWAT

Kenali 5 jenis jerawat yang patut korang tahu.

whitehead
whitehead
1) WHITEHEAD (bintik putih)
Terjadi bila sebum/minyak atau sel-sel kulit mati terkumpul pada folikel rambut yang TERTUTUP.

Ia menghalang oksigen dari proses pengoksidaan minyak. Berpunca dari kotoran atau sisa-sisa make up pada muka.

Blackhead
blackhead
2) BLACKHEAD (bintik hitam)
Terjadi bila sebum atau sel-sel kulit terkumpul pada folikel rambut yang TERBUKA.

Ia terdedah kepada udara lalu bertukar warna menjadi kuning coklat atau kehitaman.
Selalunya berpunca dari pengeluaran minyak yang berlebihan.

papula
Papula
3) PAPULA
Jerawat berbentuk benjolan lembut dan kemerah-merahan. Tidak mempunyai puncak kerana belum penuh dengan nanah. Bila papula pecah dan kemungkinan sebum dan bakteria bercampur sekitar kulit tersebut.

Ketika sel-sel darah putih masuk ke kelenjar yang meletus/pecah untuk melawan jangkitan, akan terjadi peradangan. Jika tidak di ubati, papula akan memburuk menjadi pustula.

pustula
pustula
4) PUSTULA
Berbentuk bintik merah yang meradang di bahagian tepi dan muncul dengan punat putih atau kuning yang berisi nanah di bahagian tengah.

Ketika papula tidak di ubati selama beberapa hari, akumulasi sel darah putih secara berperingkat bergerak ke permukaan kulit dan menjadi pustule.

nodul/cyst
nodul/cyst
5) NODUL/CYST
Jerawat yang sampai menimbulkan benjolan dan cyst yang besar di bawah permukaan kulit ini lebih parah daripada jenis sebelumnya. Peradangan umum di temui pada jerawat jenis ini dan juga menyakitkan jika disentuh.

Nodul dan cyst terbentuk ketika sebuah folikel meradang meletus di bawah kulit. Campuran sebum akibat peradangan kemudian tersebar ke seluruh folikel rambut di sekitarnya dan jangkitan pori-pori pun berlaku.

Sebaiknya jangan kerap memegang dan memicit jerawat ini kerana rawatan yang tidak betul dapat mengakibatkan infeksi lebih dalam dan luas,

Malah akan menyebabkan peradangan kulit berpanjangan dan bekas luka yang sulit untuk di hilangkan. Jika di biarkan, jerawat nodul dan cyst ini dapat terbentuk lagi di tempat yang sama. Sebaiknya segera temui doktor kulit.

Apa pun jenis jerawat yang korang hadapi, sangat penting untuk amalkan 2 kaedah iaitu ;

Rawatan dari luar
- Membersihkan wajah dari kotoran.
- Gunakan masker dari bahan alami seperti dah buaya, tomato dan lain lain.
- Gunakan krim jerawat untuk lebih mempercepat proses penghilangan jerawat.
- Kawal stress dan memperbanyak olahraga.
- Gunakan pelembab kulit.

Rawatan dari dalam
- Hindari makanan berlemak, makanan berlemak lebih mudah menimbulkan jerawat kerana menyebabkan kelebihan pengeluaran pada kelenjar minyak.
- Ambil makanan berserat.
- Minum air putih secukupnya.
- Dapatkan waktu tidur yang teratur.
- Ambil vitamin tambahan seperti Vitamin A, C dan E.


Rujukan :
https://www.acne.com/types-of-acne/acne-signs/

Ruby  0166696703
Fb Page Pengedar Sah Shaklee Puchong
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir

Continue Reading

Betul Ke Bakteria Penyebab Jerawat?


Bakteria Penyebab Jerawat?
Bakteria Penyebab Jerawat?
Betul ke kuman atau bakteria boleh menyebabkan jerawat ? Apa agaknya kaitan bakteria dengan jerawat ya.

Semua orang tak kira wanita mahupun lelaki, masing-masing dambakan kulit yang sihat dan cantik bebas dari segala masalah kulit termasuklah jerawat. Betul tak ?

Salah satu punca jerawat singgah pada kulit muka kita adalah kerana jangkitan bakteria.


Propionibacterium acnes
Propionibacterium acnes 
Propionibacterium acnes (P.acnes) merupakan bakteria suka hidup dalam persekitaran yang mempunyai paras oksigen rendah seperti dalam liang roma yang tersumbat.

P.acnes mempunyai enzim yang boleh mencernakan asid-asid lemak dan trigliserin yang banyak terdapat di dalam sebum. P.acnes menggunakan sebum ini sebagai sumber tenaga.

Adakah bakteria ini boleh merebak ?

Jawapannya tidak. Walaupun ada jerawat di sebabkan oleh bakteria Propionibacterium Acnes, namun jerawat tidak akan merebak seperti jangkitan oleh bakteria Vibrio Cholerae.

Fakta yang perlu korang tahu, hampir setiap orang memiliki bakteria Propionibacterium Acnes pada kulit mereka, tetapi gabungan dengan faktor lain menyebabkan terbentuknya jerawat.

Jerawat bernanah berpunca dari tindakbalas berlebihan sistem imunisasi yang menghantar sel darah putih untuk menghapuskan bakteria.

Macam mana nak atasi bakteria ini ?

Lakukan rawatan pada area kulit berjerawat secara rutin, seperti membersihkan kulit dengan pencuci muka yang sesuai dengan jenis kulit anda.

Sekurang-kurangnya dua kali sehari. Hanya gunakan produk kulit wajah yang bebas minyak (oil free).

Selain itu di larang keras untuk memicit jerawat dan elakkan menyentuh muka terlalu kerap.

Minum air putih yang mencukupi di samping mengamalkan gaya hidup sihat dengan pengambilan sayur serta buahan.

Lihat sini : Cara Mengatasi Jerawat Dengan Berkesan

Belajar mengawal stress dan kurangkan memakai makeup atau skincare yang bersifat comedogenic(menyebabkan liang pori tersumbat).

Rujukan :
What is Propionibacterium acneshttp://thescienceofacne.com/what-is-propionobacterium-acnes/ (17 Aug 2013)

Gibbon S.F et al.  2013. Propionibacterium acnesstrain populations in human skin microbiome associated with acne.  Journal of investigative dermatology 133, 2152-2160

Continue Reading

Sunday, October 28, 2018

Ketahui 10 Punca Jerawat



Ketahui 10 Punca Jerawat

Bila jerawat naik secara tiba-tiba dekat kulit muka, mesti rasa tak best kan. Mulut boleh muncung sampai 3 meter haa. Silap haribulan mood merajuk ke Laut Hindi perginya. Hehe.

Kalau jerawat singgah sekejap dan kecut balik, ok lah kan. Yang jenis jerawat tak pernah surut dan tak kecut-kecut kenapa pula ya?

Paling menakutkan bila si jerawat tu tinggalkan parut-parut hitam! Heee.. malu tau nak berdepan dengan orang sekeliling :(

Lihat sini : 5 Jenis Jerawat Yang Kita Tak Tahu


Ruby pun tak terkecuali. Pernah juga alami situasi ni, di mana jerawat naik dengan suburnya dan teruk sangat. Kalau tak silap masa tu form 2. Agaknya pakai cleanser yang salah. Biasalah, zaman remaja ribena yang tak tahu mana nak pilih apa sesuai dengan kulit.

Okay, sini ruby kongsikan 10 Punca Jerawat :

1. Pengambilan air putih yang tidak mencukupi- badan tidak dapat mengalirkan toksin yg berlebihan.
2. Kerap sembelit - peredaran darah terganggu, toksin berlebihan yang terkumpul menyebabkan jerawat timbul.
3. Jangkitan Bakteria - memicit & menyentuh jerawat boleh mengundang bakteria.
4. Hormon tak seimbang - kalenjar sebum mengeluarkan minyak berlebihan mengakibatkan liang pori tersumbat.
5. Hati yang bertoksin - memaksa hati bekerja keras untuk meneutralkan asid dalam darah.
6. Usus yang kotor 
7. Masa tidur yg tidak teratur dan tidak cukup - sel badan tak dpt berfungsi dgn baik.
8. Alahan pada makanan - mengambil kafein, makanan laut/ jenis bergoreng dan pedas.
9. Pemakaian produk yang salah - kerap bertukar produk/ gunakan produk yang tak sesuai dengan jenis kulit & berunsurkan bahan kimia.
10. penjagaan kulit yang tak rapi.


Macam mana nak atasi masalah jerawat ini ?
  • Elakkan memicit jerawat
  • Kalau boleh kurangkan menyentuh jerawat
  • Minum air kosong yang cukup
  • Amalkan pemakanan dan diet yang seimbang
  • Ambil vitamin tambahan
  • Kawal stress dengan baik
Bagi mereka yang suka bersolek, Ruby nak nasihatkan supaya menukar alat solek dan span setiap 6 bulan sekali serta menggunakan make up atau skincare yang bersifat non comedogenic.

Ruby  0166696703
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir
Continue Reading

Saturday, October 27, 2018

Bagaimana Jerawat Boleh Muncul ?



Bagaimana Jerawat Boleh Muncul
Bagaimana Jerawat Boleh Muncul
Jerawat atau di kenali acne vulgaris adalah bintik atau benjolan yang timbul pada permukaan kulit kita.

Bagaimana Jerawat Terjadi ?

Biasanya jerawat muncul apabila folikel rambut(liang pori) tersumbat oleh lebihan sebum atau minyak. Sebum bersama-sama sel kulit mati serta bakteria akan terperangkap di bawah permukaan kulit.

Ini menyebabkan pembengkakan dalam pelbagai bentuk dan saiz.

Bagaimana Jerawat Terjadi
Bagaimana Jerawat Terjadi
Pengeluaran minyak kulit yang berlebihan ini mungkin di sebabkan oleh ;

- faktor genetik atau keturunan
- cara penjagaan kulit
- kelenjar minyak yang terlalu aktif
- perubahan hormon

Jerawat menyerang pada bahagian kulit yang selalu berminyak seperti kulit muka dan kulit badan.

Masalah jerawat sebenarnya perkara normal berlaku pada remaja yang akhir baligh dan dewasa di sebabkan oleh perubahan hormon badan.

Tetapi bagi jerawat yang sangat teruk di sertai keradangan mungkin di sebabkan oleh pelbagai faktor seperti jangkitan kuman, usus kotor, alahan atau salah penjagaan kulit.

Jenis-jenis jerawat

  • Jerawat tanpa keradangan seperti bintik hitam dan bintik putih.
  • Jerawat berserta keradangan kulit dan mengandungi nanah seperti pustule, nodul atau cyst.

Cara mengawal kulit berjerawat

1. Mencuci muka sekurang-kurangnya 2 kali sehari dengan pencuci muka yang lembut.

2. Elakkan daripada menggunakan kosmetik yang berasaskan minyak. 

3. Amalkan pemakanan yang sihat.

4. Ambil lebih banyak sayur-sayuran dan buah-buahan.

5. Lebihkan minum air kosong.

6. Bersenam untuk membaiki perjalanan darah dan nutrien ke kulit.

7. Belajar mengawal stress dan mengamalkan teknik relaksasi.

8. Jangan lakukan aktiviti scrubbing.

Elakkan memicit jerawat kerana tabiat ini bukan saja menyebabkan pembiakan jangkitan kuman/bakteria malah jerawat akan menjadi lebih teruk.

- Bilangan jerawat bertambah

- Meninggalkan parut lebih besar dan dalam.

Baca sini : 7 Bahan Untuk Atasi Jerawat Dan Parut
Bagi mereka yang mengalami jerawat yang teruk, di sarankan ambil rawatan dari dermatologis.

Ruby  0166696703
FB PAGE   Pengedar Sah Shaklee Puchong
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir

Continue Reading

Friday, October 26, 2018

Set Hamil Shaklee | Nutrisi Ibu Hamil

Set Hamil Shaklee
Set Hamil Shaklee membekalkan nutrien yang cukup lengkap untuk keperluan ibu-ibu yang hamil. Kesihatan keseluruhan dan pemakanan seorang wanita memberi kesan besar terhadap perkembangan dan pembesaran bayi dalam kandungan.

nutrisi untuk ibu hamil

Mengapa nutrien itu penting ?
  • Untuk kesihatan ibu yang berupaya mengandung hingga bayi lahir.
  • Perkembangan bayi yang sihat.
  • Kelahiran tanpa komplikasi.
  • Proses pemulihan cepat ketika pantang.
B Complex
  • Sumber Asid Folic : 400mcg harian sebelum hamil dan semasa awal kehamilan mengurangkan risiko bayi dilahirkan dengan kecacatan tiub neuron sehinggan 70%.
  • Menyokong sistem saraf sihat
  • Penghasilan hormon dan sel-sel darah merah
  • Penghasilan tenaga

Vita-lea Iron Formula
  • Dirumus khas dengan 28 vitamin-vitamin penting dan mineral perlu untuk kesihatan optimum dan tenaga.Sumber Zat Besi, kekurangan zat besi boleh menyebabkan anemia dalam wanita mengandung.
  • Semasa trimester terakhir fetus menyerap zat besi dari ibu.
  • Mengurangkan risiko kelahiran bayi kurang matang
  • Hemoglobin : mengangkut oksigen dalam darah (ibu dan bayi).
  • Kuantiti darah meningkat semasa kehamilan.

SR Vita C PLUS
  • Sebagai sistem imun membantu lawan jangkitan dan penyakit (bagi wanita hamil, pantang dan menyusu bayi).
  • Penghasilan kolagen iaitu membina tulang rawan dan otot-otot dan tulang fetus.
  • Mengandungi bahan semulajadi seperti bioflavonoids, hesperidin dan rose hips untuk meningkatkan fungai vitamin C.

Ostematrix
  • Sumber Kalsium untuk tulang kuat dan sihat (40% daripada susu ibu mengandungi kalsium).
  • Membantu mengasimilasikan kalsium kedalam tulang dan menguatkan.
  • Merangsang penyerapan kalsium.
  • Bantu dalam metabolisme tulang.
  • Mengaktifkan enzime yang menbantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

ESP
  • Sumber protein yang mengandungi asid-asid amino lengkap termasuk 9 asid perlu. Membantu penghasilan susu ibu.
  • Bebas laktosa secara semulajadi.
  • Bebas kolesterol secara semulajadi.
  • Soya tidak diubah suai secara genetik (NON GMO).
  • Membantu penghasilan susu ibu.
  • Trimester ke 2 & 3 bayi sedang berkembang dengan pantas.
  • Blok-blok pembinaan asas ibu & bayi.

Omega Guard
  • EPA dan DHA memberi kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan visual kepada bayi dalam kandungan.
  • Mengurangkan risiko alahan kepada bayi yang dikandung
  • Mengandungi 540mg EPA dan 360mg DHA.

Berikut adalah senarai harga untuk setiap item :

HARGA SET HAMIL BASIC SHAKLEE

Bcomplex       Rm58.75
(120 biji untuk 4 bulan)                    

Vitalea           Rm93.75
(120 biji untuk 4 bulan)

Vitamin C       Rm97.50
(180 biji untuk 6 bulan)

Ostematrix     Rm61.25
(120 biji untuk 1 bulan)
             
                        ========
Jumlah            Rm311.25
                        ========

HARGA SET HAMIL PREMIUM SHAKLEE

B complex       Rm58.75
(120 biji untuk 4 bulan)                    

Vitalea           Rm93.75
(120 biji untuk 4 bulan)

Vitamin C       Rm97.50
(180 biji untuk 6 bulan)

Ostematrix     Rm61.25
(120 biji untuk 1 bulan)

ESP                 Rm161.25
(850 gram 1.5 bulan)

Omega Guard  Rm136.25
(90 biji untuk 1.5 bulan)

                       ========
Jumlah           Rm608.75
                       ========

Ruby nak ingatkan harga di atas adalah harga retail. Untuk mendapatkan harga yang lebih jimat. Ruby syorkan korang terus mendaftar sebagai ahli.

Penjimatan sehingga 15-25% bagi setiap produk. Silap haribulan boleh dapat bonus (cash rebate) tau. Dengan hanya menambah yuran pendaftaran bernilai RM69.00 anda layak untuk menikmati kelebihan sebagai ahli shaklee.

Untuk order dan sebarang pertanyaan. Boleh la berhubung dengan Ruby di saluran berikut :


Ruby  0166696703
Facebook  Rubiah Kadir
Instagram  rubiah_kadir


Continue Reading

Sijil Halal Shaklee 2018

Sijil Halal Shaklee 2018

Sijil Halal Shaklee 2018 yang terbaru yang telah dikeluarkan oleh Islamic Services of America (ISA) termasuk produk ZINC PLUS SHAKLEE

Islamic Services of America (ISA) tersenarai sebagai salah satu badan Islam yang diiktiraf oleh JAKIM.

Boleh semak Senarai Badan Islam yang Diiktiraf JAKIM di link ini.

Setiap badan yang mengeluarkan sijil halal menjalankan prosedur yang ketat sebelum mereka mengeluarkan sijil halal kepada sesuatu produk.

Memiliki sijil halal ini menunjukkan komitmen Shaklee bagi menjamin produknya bersih dan halal seiring dengan keperluan penduduk Malaysia yang majoritinya beragama Islam.

Pengeluar sijil halal akan sentiasa memantau dan mereka boleh menarik balik sijil ini pada bila-bila masa sekiranya Shaklee tidak mematuhi syarat serta garis panduan yang telah di tetapkan.

Continue Reading