Thursday, January 16, 2020

Omega 3 Baik Untuk Kulit Sihat!

Keserian kulit seseorang akan terserlah jika mereka memiliki kulit yang sihat, lembap dan punya tona kulit yang sekata.

Jadi untuk mendapatkan kulit sebegitu, kita tidak boleh bergantung pada perawatan luaran wajah semata-mata. Apa yang kita ambil dan makan setiap hari juga memainkan peranan penting untuk kesihatan kulit.

Omega 3 Baik Untuk Kulit
Omega 3 Baik Untuk Kulit Sihat

Mungkin ramai yang belum tahu adanya sejenis lemak yang mampu  menyihatkan serta mencantikkan kulit mereka, iaitu Asid lemak Omega 3!

Asid Lemak Omega 3  ini sejenis lemak yang baik dan sihat untuk kita amalkan setiap hari. Ia terdiri daripada EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

Apakah kebaikan Omega 3 untuk kulit yang sihat dan cantik? Jom kita lihat ;)


Omega 3 Baik Untuk Kulit Yang Sihat

Omega 3 Baik Untuk Kulit - Omega Guard
Omega 3 Baik Untuk Kulit

Selain bagus untuk fungsi kesihatan tubuh, Asid lemak Omega 3 juga berperanan terhadap keadaan kesihatan membran-membran sel kulit.

1.  Melembapkan Kulit

EPA dalam Omega 3 bantu membina lapisan pada kulit bagi mengelakkan kulit dehidrasi dan sekaligus akan memelihara kelembapan kulit. Mengelakkan kulit menjadi kering dan bersisik.


2.  Mengatasi masalah inflamasi/radang pada kulit.

Omega 3 mengurangkan simptom-simptom merah pada kulit.


3.  Melambatkan proses penuaan dan melindungi kulit akibat sinaran matahari dan serangan radikal bebas.

Radikal bebas yang jahat menyebabkan sel-sel kulit menjadi rosak (jeragat, sunburn, kedutan dan garis halus). Jadi Omega 3 dapat bertindak sebagai antioksidan dan ia melindungi kulit kita dari kerosakan tersebut.


4.  Omega 3 menjaga kulit supaya hidrasi dan kenyal.


5.  Membantu untuk masalah jerawat. 

Omega 3 boleh mengawal pengeluaran minyak sebum sehingga membantu meminimumkan pertumbuhan  jerawat pada kulit.

Baca juga  :  Kesan Buruk Picit Jerawat


6.  EPA dalam Omega 3 membantu menghalang pengeluaran enzim yang disebabkan UV yang merosakkan kolagen dalam kulit kita, punca kepada garis-garis halus dan kulit kendur.


7.  Mengatasi dan memperbaiki masalah kulit seperti psoriasis dan ekzema. kerana Omega 3 bersifat anti radang.


8.  Kulit jadi licin, berseri dan pinkish!

Omega 3 juga membantu meremajakan kulit dan mengurangkan sintesis melanin untuk memperbaiki dan mengekalkan tona kulit yang betul.


Rupanya banyak juga kebaikan Omega 3 ni untuk kesihatan kulit kita kan.


Sayangnya, badan kita tidak mampu nak menghasilkan Omega 3 sendiri. Untuk itu, kita perlu mengambilnya melalui pemakanan mahupun supplemen minyak ikan.


Omega Guard Shaklee

Omega 3 Baik Untuk Kulit - Omega Guard
Omega 3 Baik Untuk Kulit - Omega Guard

Supplemen minyak ikan yang mengandungi asid lemak Omega 3 yang tulen.

1 kapsul Omega Guard mengandungi :

Minyak Ikan Omega 3  333 mg
EPA                                 182 mg
DHA                                120 mg


Omega 3 Untuk Kulit - Omega Guard
Testimoni Omega Guard Shaklee
Kawan tegur kulit makin pinkish kemerahan


Sebarang pertanyaan atau info mengenai Omega Guard Shaklee, boleh terus hubungi Ruby di talian ini   016 6696703
Continue Reading

Tuesday, January 14, 2020

Muffin Pisang Coklat Moist

Terjumpa resepi muffin ni. Terliur tengok taburan coklat chip. Simpan sini dulu. Senang nak refer nanti. Korang yang nak kan sesuatu yang berlainan, bolehlah cuba juga ya.

Muffin Pisang Coklat Moist

Muffin Pisang Coklat Moist
Muffin Pisang Coklat Moist

Bahan-bahan :

3 biji telor*
1/2 cawan gula (nak manis tambah)*
1 sudu besar ovelate*
1 sudu kecil esen vanila*/esen pisang

4 biji pisang (lenyek ye)
1 cawan minyak
1 sudu kecil emolco coklat

1 cawan tepung gandum
1 cawan tepung kek blue key
3 sudu besae serbuk koko
1 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil soda bicarbonat
(Bahan ni ayak ye)

Untuk hiasan - coklat chip secukupnya.

Cara-caranya :

  • Mix atau blend bahan yang bertanda (*) hingga kembang.
  • Dah sebati, masukkan pisang dan minyak tadi serta emolco coklat. Mix sebati semua bahan tu. Nak blend pun boley ya.
  • Dah sebati tuang adunan ni dalam bahan tepung yang dah di ayak tadi.
  • Gaul cara kaup balik.
  • Dah sebati tuang dalam cup. Jangan penuh sangat dan hias dengan coklat chip. Cam dlm gmbor tu.
  • Bakar suhu 180 c ( ikut oven masing)
  • Bila nampak dia dah naik membukit tu turunkan suhu ke 150 atau 140°c bakar lagi hingga masak.


atau boleh juga guna kaedah kukus. 15 minit api besar.

Selamat mencuba!
Continue Reading

Kisah Abang Asyraaf Kena "Seksa" Kat Sekolah

Abang Asyraaf balik dari sekolah kebangsaan. Bersungguh dia bercerita dengan Mak. Aihh, budak ni kan, sesuatu sangatlah. 

"Harini abang teruk kena seksa dengan cikgu, Mak". Cerita dengan muka sedih 😕

"Seksa macam mana pulak bang? Abang ada buat salah ke sampai cikgu marah ni."

Isshh. Mak dah suspen dan rasa tak puas hati dengan Cikgu 🤔

"Abang tak buat salahlah. Cikgu ni, dia pergi tukar tempat duduk abang kat kelas tu. Ada ke patut abang kena duduk kat tengah-tengah antara 2 budak pompuan, Mak. Esok abang tak nak pergi sekolahlah".

Mak, Arshaad dengan Isya. "Hahahahahahaha".

Maaf bang, kami tergelak dulu. Pecah kesunyian kat rumah tu. Dia punya ayat "seksa" tu macam teruk sangat bunyi Cikgu buat kat dia 🤣

Ingat apalah tadi. Kut-kut kena bawak kerusi keliling padang ke apa kan. Rupanya malu kena duduk sebelah budak pompuan.

Mungkin maksud abang tu,
seksa sebab tak boleh nak membawang dengan geng lelaki 🤭

Tambah tak selesa dikepit oleh pompuan kiri dan kanan. Nak bergerak perlu berhati-hati.

Abang : Cikgu tu Cikgu Indiaaaaaaa. Semua orang kena. Bukan abang je.

Mak : Habis tu, Abang cakaplah dengan Cikgu tak boleh duduk sebelah gitu. Nanti takut tersentuh berlaga siku, terlanggar badan ke masa belajar. Tak elok kan.

Abang : Muka merajuk :(

Mungkin tu trick Cikgu untuk murid-murid lebih diam dan tak banyak berbual kosong dengan kawan sekelas yang lain. Belajar pun jadi lebih fokus.

#KesianAnakOmak

Rubiah Kadir
Inilah orangnya. Abang Asyraaf, tahun ni tahun 4

Continue Reading

Thursday, January 9, 2020

Happy Dapat Air Milo Percuma

Simpan sini buat kenangan dan tatapan akan datang. Hehehe. Petang semalam, Cikgu kelas ada send gambar anak-anak Pra Sekolah kat group whatsApp Ibu Bapa.

Nampak tak tu, terpancar wajah kegembiraan anak-anak dapat merasa minum air milo percuma bersama dengan kawan serta guru.

Selfie dulu sebelum ambil air milo. Hehehe.
Isya yang bertudung, buat peace sebelah kanan tu.


Senyum meleret masing-masing.


Peace! Hahahaha.



Yeayyyy!

Ni pengalaman pertama buat anak perempuan Ruby, iaitu Nurisya.
Patutlah muka banyak senyum je tadi.

Bila tengok anak-anak beratur dan berbaris untuk ambil air milo, Mak pulak yang jadi rindu dengan zaman sekolah masa kecik-kecik dulu.

Tak cukup sekali beratur, malah berkali-kali Mak beratur untuk minum air milo yang lemak berkrim tu sampai puas. Hahahaha.

Korang ada memori macam ni jugak ke? Sharelah sini ;)
Continue Reading

Wednesday, January 8, 2020

Lemak Baik Pun Ada? Mari Kenali Asid Lemak Omega 3

Bila bercakap pasal 'lemak', mesti anggapan kita ianya tidak baik untuk kesihatan kita. Untuk pengetahuan anda, dalam banyak-banyak lemak yang ada, ada satu yang kita tak boleh kurangkan, iaitu asid lemak Omega 3 - lemak yang paling sihat di antara semua lemak.


Tubuh kita tak mampu nak menghasilkannya sendiri, jadi kita perlu mengambil sumber Omega 3 melalui pemakanan harian ataupun supplemen tambahan.

Asid Lemak Omega 3
Asid Lemak Omega 3

Berikut adalah sumber Omega 3 ;
  • Ikan salmon
  • Ikan sardin
  • Bayam
  • Tiram
  • Chia seed
  • Kacang soya dan lain-lain

Sumber Omega 3 yang terbaik adalah dari ikan laut dalam.

Dua jenis Omega 3 yang utama adalah EPA dan DHA. Ia memberi banyak manfaat untuk kesihatan dan menyokong fungsi tubuh manusia.

Untuk kesihatan yang baik, kita disarankan untuk mengambil 250 sehingga 500mg Omega 3 setiap hari.


Kebaikan Asid Lemak Omega 3

Asid Lemak Omega 3
Omega 3 banyak memberi manfaat
kepada fungsi tubuh manusia

#Omega 3 Untuk Jantung Sihat
  • Mengekalkan kadar LDL (kolesterol baik) dan membaiki HDL (kolestrol jahat).
  • Merendahkan tekanan darah dan triglicerida.
  • Mengurangkan sakit jantung.
  • Melancarkan pengaliran darah.


#Omega 3 Untuk Otak Dan Mata

DHA merangkumi 40-50% tisu otak dan 60% tisu mata.
  • Mengekalkan kesihatan minda.
  • Membaiki fokus, warna, anggapan dan jelas penglihatan.
  • Meningkatkan kesihatan penglihatan.
  • Memperbaiki fungsi kognitif dan perasaan.
  • Mengawal paras kortisol iaitu hormon stress. Ia membantu meningkatkan mood yang lebih baik.


#Omega 3 Untuk Alergik
  • Mengurangkan alergik makanan dan alergik kulit seperti gatal-gatal dan ekzema.
  • Melindungi daripada simptom asthma dan jangkitan sinus.


#Omega 3 Untuk Tulang Dan Sendi
  • Mengurangkan keradangan/iflamansi
  • Mengurangkan sakit sendi, kebas sendi dan sakir lutut.
  • Membaiki ketumpatan tulang.
  • Sebagai pelincir untuk semulajadi untuk memudahkan pergerakan.


#Omega 3 Untuk Kulit
  • Mengurangkan kekeringan kulit.
  • Membaiki masalah keradangan kulit seperti jerawat.


#Omega 3 Untuk Ibu Hamil, Menyusu Dan Berpantang
  • Menyokong perkembangan otak dan mata bayi.
  • Kajian terbaru menunjukkan pengambilan Omega 3 semasa bulan-bulan terakhir kehamilan boleh meningkatkan sensori, kognitif dan motor bayi.
  • Mengurangkan risiko kemurungan postpartum.


#Omega 3 Untuk Kesihatan Imun
  • Meningkatkan fungsi sel B.
  • EPA dan DHA meningkatkan fungsi sel putih untuk menghasilkan antibodi, menghalang jangkitan dan virus untuk meningkatkan sistem imun anda.


#Omega 3 Untuk Sperma
  • Memainkan peranan penting dalam badan sebagai komponen fosfolipid yang membentuk membran sel termasuk sel sperma.


#Omega 3 Untuk Kurus
  • Memberi rasa kenyang.
  • Meningkatkan metabolisma.
  • Membakar lebih kalori.
  • Mengempiskan perut.
  • Melancarkan aliran darah.

Baca lebih lanjut 》  Kebaikan Omega 3 Untuk Kurus


#Omega 3 Untuk Kanak-Kanak
  • Kanak-kanak yang berumur 0 hingga 6 tahun sangat memerlukan Omega 3. Pertumbuhan otak yang pintar memerlukan makanan yang tinggi asid lemak Omega 3, DHA dan EPA.
  • Bagus untuk masalah ekzema di kalangan kanak-kanak.
  • Membantu fokus untuk pembelajaran dan memori.
  • Elok untuk kanak-kanak yang hyperactive.

Banyak betul kebaikan Omega 3 untuk kesihatan kita, kan. Oleh itu, kita seharusnya tidak mengabaikan keperluan asid lemak yang satu ini dalam kehidupan harian ;)

Omega Guard Shaklee mengandungi asid lemak perlu
Omega 3 dengan ketulenan tinggi tanpa bahan logam berbahaya


Baca juga :   Omega Guard - Keistimewaan, Kebaikan & Testimoni
Continue Reading

Tuesday, January 7, 2020

Minyak Ikan - Omega Guard Shaklee

Omega Guard Shaklee adalah supplemen minyak ikan yang mengandungi asid lemak Omega 3 yang tulen. Kalau sebelum ini bila kita sebut dan fikir tentang lemak, pada kita ianya tidak elok untuk kesihatan.

Untuk pengetahuan, asid lemak Omega 3 adalah lemak yang paling sihat dan baik antara semua lemak untuk kita amalkan.

Minyak Ikan Omega Guard Shaklee
Minyak Ikan Omega Guard Shaklee

6 Keistimewaan Omega Guard Shaklee


Minyak ikan jenama-jenama lain yang berada di pasaran, kebanyakan pengeluar hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah seperti ini sebenarnya boleh memusnahkan sesetengah nutrien dan tidak mampu untuk menapis kandungan logam berat yang berbahaya untuk kesihatan.

Mari kita lihat apa pula keistimewaan minyak ikan Omega Guard Shaklee ni.


Minyak Ikan Omega Guard Shaklee
Keistimewaan Omega Guard Shaklee

#Minyak Ikan Berpekatan Tinggi

  • Omega Guard adalah minyak ikan bergred farmaseutikal.
  • Omega Guard membekalkan spektrun lengkap 7 jenis asid lemak Omega 3 tulen, yang biasanya ditemui secara semulajadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalam air sejuk.
  • Omega Guard mempunyai DHA dan EPA yang tinggi berbanding jenama lain di pasaran. 1 hidangan Omega Guard Shaklee menyediakan 905 mg Omega 3 termasuk DHA dan EPA.


#Penyulingan Molekul Berganda

  • Untuk pastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam Omega Guard menjalani proses moden Penyulingan Molekul Tiga Peringkat (3x penyulingan) yang memekatkan asid lemak Omega 3 dan singkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbun, kadmiun, arsenik dioksin, PCBs dan lain-lain bahan cemar.

Tidak semua pengeluar menggunakan kaedah 3x penyulingan. Kebanyakan hanya menggunakan penyulingan 1x atau 2x  sahaja. Sebabnya proses penyulingan 3 peringkat ini memerlukan kos yang tinggi dan mahal. Nampak tak Shaklee sangat mementingkan kualiti produknya?

  • Mengurangkan bau dan rasa kesan hanyir.


#Sahabat Laut

  • Diiktiraf oleh Friend of the Sea untuk bantu pastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tinggi yang stabil untuk produk Shaklee tanpa menjejaskan alam sekitar.


Kebaikan Omega Guard Shaklee


#Omega 3 Untuk Jantung Sihat
  • Mengekalkan kadar LDL (kolesterol baik) dan membaiki HDL (kolestrol jahat).
  • Merendahkan tekanan darah dan triglicerida.
  • Mengurangkan sakit jantung.
  • Melancarkan pengaliran darah.


#Omega 3 Untuk Otak Dan Mata

DHA merangkumi 40-50% tisu otak dan 60% tisu mata.
  • Mengekalkan kesihatan minda.
  • Membaiki fokus, warna, anggapan dan jelas penglihatan.
  • Meningkatkan kesihatan penglihatan.
  • Memperbaiki fungsi kognitif dan perasaan.
  • Mengawal paras kortisol iaitu hormon stress. Ia membantu meningkatkan mood yang lebih baik.


#Omega 3 Untuk Alergik
  • Mengurangkan alergik makanan dan alergik kulit seperti gatal-gatal dan ekzema.
  • Melindungi daripada simptom asthma dan jangkitan sinus.


#Omega 3 Untuk Tulang Dan Sendi
  • Mengurangkan keradangan/iflamansi
  • Mengurangkan sakit sendi, kebas sendi dan sakir lutut.
  • Membaiki ketumpatan tulang.
  • Sebagai pelincir untuk semulajadi untuk memudahkan pergerakan.


#Omega 3 Untuk Kulit
  • Mengurangkan kekeringan kulit.
  • Membaiki masalah keradangan kulit seperti jerawat.


#Omega 3 Untuk Ibu Hamil, Menyusu Dan Berpantang
  • Menyokong perkembangan otak dan mata bayi.
  • Kajian terbaru menunjukkan pengambilan Omega 3 semasa bulan-bulan terakhir kehamilan boleh meningkatkan sensori, kognitif dan motor bayi.
  • Mengurangkan risiko kemurungan postpartum.


#Omega 3 Untuk Kesihatan Imun
  • Meningkatkan fungsi sel B.
  • EPA dan DHA meningkatkan fungsi sel putih untuk menghasilkan antibodi, menghalang jangkitan dan virus untuk meningkatkan sistem imun anda.


#Omega 3 Untuk Sperma
  • Memainkan peranan penting dalam badan sebagai komponen fosfolipid yang membentuk membran sel termasuk sel sperma.


#Omega 3 Untuk Kurus
  • Memberi rasa kenyang.
  • Meningkatkan metabolisma.
  • Membakar lebih kalori.
  • Mengempiskan perut.
  • Melancarkan aliran darah.

Baca lebih lanjut 》  Kebaikan Omega 3 Untuk Kurus


#Omega 3 Untuk Kanak-Kanak
  • Kanak-kanak yang berumur 0 hingga 6 tahun sangat memerlukan Omega 3. Pertumbuhan otak yang pintar memerlukan makanan yang tinggi asid lemak Omega 3, DHA dan EPA.
  • Bagus untuk masalah ekzema di kalangan kanak-kanak.
  • Membantu fokus untuk pembelajaran dan memori.
  • Elok untuk kanak-kanak yang hyperactive.


Testimoni Omega Guard Shaklee

Testimoni Omega Guard Shaklee
Anak jarang demam dan selsema
selepas amalkan Omega Guard

Testimoni Omega Guard Shaklee
Anak yang ada ekzema tunjukkan kesan positif
lepas mengamalkan Omega Guard


Testimoni Omega Guard Shaklee
Suami saya amalkan Omega Guard
untuk kesihatan jantung dan kolestrol


Testimoni Omega Guard Shaklee
Omega Guard jadi pilihan suami dan anak-anak
sampai berebut-rebut


Testimoni Omega Guard Shaklee
Omega Guard membantu apabila anak batuk teruk


Untuk info, pertanyaan atau pembelian mengenai Omega Guard Shaklee, boleh teeus hubungi Ruby di talian ini  016 6696703
Continue Reading

Monday, January 6, 2020

Sijil Halal Shaklee 2020

Ada yang bertanya mengenai status halal produk-produk Shaklee. Harini Ruby nak kongsikan dengan anda sijil halal terbaru untuk tahun ini, Sijil Halal Shaklee 2020.

Ia dikeluarkan oleh Islamic Service of America (ISA), merupakan Organisasi Pemantauan Sijil Halal bagi seluruh negara Amerika yang diiktiraf di seluruh dunia termasuk Halal Jakim.


Sijil Halal Shaklee 2020
Sijil Halal Shaklee 2020 dikeluarkan oleh ISA,
sebuah badan Islam yang di iktiraf JAKIM.

Sijil Halal Shaklee 2020
Sijil Halal Shaklee 2020

Boleh semak  Senarai Badan Islam yang Diiktiraf JAKIM  di link ini


Badan Islam Yang Diiktiraf JAKIM
ISA - Badan Islam Yang Diiktiraf Oleh JAKIM

Setiap tahun, sijil halal ini perlu "direnew" bagi memastikan setiap produk yang dihasilkan pada tahun tersebut mematuhi piawaian sijil halal yang telah ditetapkan.

Nak dapatkan status halal ini juga bukannya mudah, banyak proses yang perlu dilakukan oleh company yang memohon dari segi bahan yang digunakan, tempat proses sehinggalah ke peringkat packaging.

Terima kasih Shaklee kerana mengambil berat soal ini, bagi memastikan produk Shaklee yang masuk ke Malaysia ini terjamin Halal seiring dengan keperluan penduduk Malaysia yang majoritinya beragama Islam.


Sebarang pertanyaan, info atau pun belian produk-produk Shaklee, boleh hubungi Ruby di talian ni  016 6696703  atau klik saja gambar di bawah.


Continue Reading

Saturday, January 4, 2020

Kebaikan Omega 3 Untuk Kurus

Puas dah mencuba macam-macam cara untuk turunkan berat badan? Perut masih lagi buncit dan bertingkat-tingkat. Apakata anda cari solusi dengan Asid Lemak Omega 3. Ehh, lemak pun boleh buat kita kurus ke? Sebelum tu, mari Ruby share apa sebenarnya  Omega 3.

Apa itu Omega 3?
Merupakan asid lemak perlu yang sihat atau "baik". Sayangnya ia tidak boleh di hasilkan oleh tubuh badan kita. Jadi untuk mendapatkan sumber Omega 3, kita perlu mengambilnya melalui pemakanan ataupun supplemen tambahan minyak ikan.

Kebaikan Omega 3 Untuk Kurus
Betul ke Omega 3 boleh tolong kita kurus?

Omega 3 ada pelbagai bentuk dan sumber. 3 jenis Omega 3 yang utama terdiri daripada ;
  • DHA - asid docosahexaenoic
  • EPA - asid eicosapentaenoic
  • ALA - asid alfa linolenik

Antara sumber Omega 3 seperti ikan salmon, ikan sardin, bayam, tiram, chia seed, kacang soya dan lain-lain.


Kebaikan Omega 3 Untuk Kurus
Untuk kesihatan yang baik, kita disarankan untuk mengambil
250 sehingga 500mg Omega 3 setiap hari.

Betul ke Omega 3 boleh mengurangkan berat badan dan buat kita kurus?

Jawapannya YA!
Menurut kajian, minyak ikan Omega 3 terbukti dapat membantu anda mencapai berat badan yang ideal.

Untuk pengetahuan, Asid Lemak Omega 3 adalah lemak yang tidak menggemukkan. Mari Ruby kongsikan dengan anda tentang kebaikan Omega 3 untuk kuruskan badan.


Kebaikan Omega 3 Untuk Kurus

1. Rasa Lebih Kenyang

Dua hormon utama iaitu ghrelin dan leptin berperanan untuk mengawal rasa lapar dan kenyang. Gabungan diet yang seimbang dan pengambilan Omega 3 didapati bermanfaat untuk mengawal atur 2 hormon ini dan meyeimbangkan rasa kenyang yang lama dan mengurangkan selera makan.


2. Meningkatkan Kadar Metabolisma

Minyak ikan Omega 3 dapat meningkatkan metabolisma seterusnya membantu membakar lebih banyak kalori setiap hari, maka ia berpotensi untuk mengurangkan berat badan.


3. Mengawal atur Tahap Lemak Badan Yang Sihat

Simpanan lemak yang berlebihan dalam badan menjadi punca kepada penambahan berat badan seseorang. Kajian menunjukkan Omega 3 dapat mencapai tahap lemak yang sihat kerana ia;

  • Meningkatkan kadar pembakaran lemak.
  • Meningkatkan peredaran darah ke otot-otot semasa bersenam dan lemak lebih banyak terbakar.
  • Mengawal paras lemak sihat yang terkumpul dari pemakanan harian kita.


4. Mengempiskan Perut


Kebaikan Omega 3 Untuk Kurus
Omega 3 boleh mengempiskan perut
dan mengecilkan saiz pinggang


5. Mengecilkan Saiz Badan

Minyak ikan Omega 3 membantu mengurangkan lemak dalam badan dan seterusnya ukur lilit badan makin mengecil


6. Membakar Lebih Kalori Apabila Bersenam

Omega 3 yang di ambil sebelum bersenam akan meningkatkan pengaliran darah ke otot-otot 》 kadar metabolisma meningkat 》 lebih banyak kalori terbakar 》 berat badan pun berkurangan.


7. Meningkatkan Paras Insulin Yang Sihat

Insulin menukarkan karbohidrat di dalam makanan kepada tenaga. Oleh itu, tahap insulin yang sihat adalah penting untuk mengekalkan berat badan yang sihat dan Omega 3 dapat membantu ;
  • Meningkatkan kepekatan insulin badan - semakin peka sel sel badan kita terhadap insulin, semakin rendah kemungkinan makanan yang kita ambil itu disimpan sebagai lemak.

8.  Mengurangkan Tekanan

Tekanan atau stress boleh penyumbang kepada peningkatan berat badan. Omega 3 mengawal atur tahap kortisol yang sihat, ia adalah hormon tekanan. Hormon kortisol ni menggalakkan penyimpanan lemak.


Di Shaklee, supplemen yang ada kandungan Omega 3 ialah OMEGA GUARD.

1 kapsul Omega Guard mengandungi :
  • Minyak Ikan Omega 3  333 mg
  • EPA                                 182 mg
  • DHA                                120 mg
Omega Guard Shaklee Untuk Kurus
Omega Guard Shaklee mengandungi Omega 3, EPA dan DHA.

Bagi anda yang berhadapan dengan masalah berat badan serta inginkan kesihatan yang lebih baik, Ruby syorkan Omega Guard sebagai piilihan terbaik untuk anda ;)

Berita baik!
Sepanjang bulan Januari ini, Shaklee ada buat Promosi Omega Guard.

Klik gambar untuk info tentang Promosi Omega Guard


Sebarang pertanyaan atau info mengenai Omega Guard mahupun produk-produk Shaklee yang lain, boleh hubungi Ruby di talian ini    016 6696703
Continue Reading

Friday, January 3, 2020

Promosi Shaklee Januari 2020

Alhamdulillah, kita sudah pun berada hari ke 3 pada tahun 2020. Selamat Tahun Baru semua.

Apa azam korang tahun ni? Yang pastinya, kita mesti nak capai sesuatu yang lebih baik dari tahun sebelumnya. Ruby doakan semoga tahun ni lebih bahagia dan bermakna buat korang ya.

Baiklah, harini Ruby nak share dengan korang mengenai promosi Shaklee bagi Januari 2020.


Promosi Shaklee Januari 2020

#1  Omega Guard

Minyak ikan yang mengandungi asid lemak perlu Omega 3 dengan ketulenan yang tinggi.

Promosi Shaklee Januari 2020 - Omega Guard
Promosi Shaklee Januari 2020 - Omega Guard

Ada 2 pilihan promosi :

i)  Beli 2 Diskaun 5%
hanya RM 258 dan jimat RM 14!

Harga Runcit Omega Guard = RM 136.

ii)  Beli 8 Diskaun 5 % + Percuma sebotol lagi Omega Guard
hanya RM 828.40 dan jimat sehingga RM 396. Woow! Banyaknya.

Korang juga menerima ;
  • FREE Membership RM 65
  • FREE Postage RM 10
  • Cashback RM 41

Siapa yang perlukan Omega Guard?
  • Warga Emas.
  • Mereka yang nak Kurus.
  • Sesuai untuk Ibu Hamil, Pantang dan Menyusu.
  • Mereka yang ada masalah Sakit Sendi.
  • Untuk Kesuburan.
  • Untuk Pelajar.
  • Untuk Dewasa/Bekerja.
  • Untuk Kecantikan Kulit.
  • Untuk Kesihatan Mata, Otak, Jantung dan Sistem Imun Tubuh yang baik.
  • Mereka yang ada masalah Kolestrol Tinggi.
  • Sesuai untuk Ekzema dan Alergik.
  • Mereka yang kerap Batuk dan Selsema.




#2  Zinc Plus

Penyokong Metabolik Semulajadi. Zinc adalah mineral surih yang penting.

Promosi Shaklee Januari 2020 - Zinc Plus
Promosi Shaklee Januari 2020 - Zinc Plus

Promosi Beli 1 Percuma 1 cuma RM 56! 

Jimat RM56. Sebotol 120 tablet 》 4 bulan makan.


Zink sesuai untuk siapa?
  • Mereka yang menjalani pembedahan.
  • Ibu berpantang.
  • Kesuburan suami.
  • Mereka yang ada masalah rambut gugur.
  • Mereka yang ada kuku yang mudah patah / rapuh.
  • Mereka yang inginkan luka cepat sembuh.
  • Masalah jerawat.
  • Mereka yang ada diabetis.

Baca juga :





#3  Youth Skincare Percuma Radiance C + E

Promosi Shaklee Januari 2020 - Percuma Radiance C + E
Promosi Shaklee Januari 2020 - Percuma Radiance C + E

Buat pembelian 200UV (around RM 750) mana-mana produk Youth Skincare dalam 1 resit, korang layak dapat ;
  • FREE  Youth Radiance C + E  bernilai RM 412.50
  • FREE Membership RM 65
  • FREE Postage RM 10
  • Cashback  RM 30++

Jimat sehingga RM 517.50 !



#4  Promosi Jom Shaklee

Hanya untuk "Ahli Baru Shaklee" sahaja. Apa yang best tentang promosi ini?
  • 10% diskaun dari harga ahli.
  •  Free membership RM 65.
  •  Free postage RM 10.
  •  Ada Cashback

Terdapat 5 set istimewa yang Shaklee tawarkan dalam promosi Jom Shaklee ini.

Vivix Set

2 botol Vivix = RM 684

Promosi Jom Shaklee - Vivix Set
Promosi Jom Shaklee - Vivix Set


Youth Starter Set

Cleanser + Toner + Moisturizer SPF 50 + Night Cream = RM 612

Promosi Jom Shaklee - Youth Starter Set
Promosi Jom Shaklee - Youth Starter Set


Prenatal Set

Vitalea + B Complex + Vita C + Ostematrix + ESP + Omega Guard = RM 438.30

Baca lanjut tentang :  Set Hamil Shaklee

Promosi Jom Shaklee - Prenatal Set
Promosi Jom Shaklee - Prenatal Set


Postnatal Set

Vitalea + B Complex + Vita C + Ostematrix + Alfafa Complex + ESP + Omega Guard = RM 479.70

Promosi Jom Shaklee - Set Bersalin Shaklee
Promosi Jom Shaklee - Set Bersalin Shaklee 

Baca juga tentang : 





Daily Essential Set

Vivix + Vitalea + B Complex + Vita C + ESP + Omega Guard = RM 736.20

Promosi Jom Shaklee - Daily Essential Set
Promosi Jom Shaklee - Daily Essential Set


Sebarang pertanyaan atau info mengenai promosi bulan ini atau mengenai apa saja, boleh hubungi Ruby di talian  016 6696703
Continue Reading